خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان:

درد کارگران با مرهمی موقت درمان نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۵۴۸

عدم توجه مسئولین، وام های بانکی و عدم مدیریت در واحدهای تولیدی دست به دست هم دادند تا وضعیت واحدهای تولیدی استان کردستان در شرایط امروز قرار گیرد.

رئیس کانون هماهنگی کار کردستان با بیان اینکه درد کارگران دیگر با مرهمی موقت درمان نمی‌شود، گفت: ضروری است که دولت تدبیر و امید مسائل و معضلات کارگران را درمان کند چون مرهم گذاشتن روی مشکلات این قشر دیگر فایده‌ای ندارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، سید شاکر ابراهیمی ظهر پنجشنبه در بیست و پنجمین جشنواره امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه کردستان، که به مناسبت ۱۱ اردیبهشت «روز جهانی کارگر» در سنندج برگزار شد، با بیان اینکه درمان درد اشتغال کارگران مهم‌تر از گذاشتن مرهم روی آن بوده، افزود: ما از دولت تدبیر و امید خواهان درمانی برای مشکلات هستیم چون از گرفتن درمانی موقت خسته شده‌ایم.
وی با تاکید بر ضرورت وجود دغدغه در مسئولین برای حفظ اشتغال حداقلی موجود استان، تصریح کرد: با توجه به شروع دور دوم هدفمندی یارانه‌ها، باید شرکت‌ها‌ی کارگری از کارگران حمایت بیشتر داشته باشند تا شاهد کاهش آمار بیکاری در استان باشیم.
وی عدم امنیت شغلی، دستمزد و بیمه را از عمده‌ترین مشکلات کارگران نام برد و بیان داشت: بخشنامه‌هایی وجود دارند که مانع خدمات لازم سازمان تامین اجتماعی به کارگران می‌شوند و نباید اجازه داد این بخشنامه‌ها بر قانون ارجحیت پیدا کنند.
ابراهیمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه روز به روز شاهد کوچک‌شدن کارخانجات استان و رکود آن ها هستیم، گفت: متاسفانه امروزه واحدهای تولیدی به تالارهای عروسی، واحدهای مسکونی و مغازه تبدیل شده‌اند که از دولت می‌خواهیم به این روند پایان دهد.
رئیس کانون هماهنگی کار استان کردستان همچنین به عوامل رکود صنعت و تولید در کردستان اشاره کرد و گفت: عدم توجه مسئولین، وام‌های بانکی و عدم مدیریت در واحدهای تولیدی دست به دست هم دادند تا وضعیت واحدهای تولیدی استان کردستان در شرایط امروز قرار گیرد.
وی یادآور شد: لازم است نمایندگان مجلس، استاندار و مسئولان مربوطه موانع را از سر راه برداشته و علوم پزشکی با تامین اجتماعی نیز همکاری بیشتری داشته باشد تا این نهاد بتواند از کارگران حمایت‌های لازم را انجام دهد.
ابراهیمی در پایان سخنانش با بیان اینکه متاسفانه بخش‌های دولتی کمتر قانون و مقررات را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در معاینات ادواری کارگران به صورت ضعیفی عمل می‌شود و لازم است دولت در این خصوص تمهیدات لازم را بیاندیشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز