خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

مطالعه پایه اصلی فرهنگ است

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۸۲۶

بهره گیری مطلوب از امکانات موجود و همچنین جذب حمایت مسئولان و خیرین می تواند به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان مطالعه را از پایه‌های اصلی فرهنگ عنوان کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی باید در جامعه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از سنندج، اسماعیل احمدی صبح امروز شنبه در جلسه مشترکی با حضور کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان یکی از متولیان امر کتاب این است که مطالعه را به عنوان یک دغدغه جدی در جامعه مطرح کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم کتابداران در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تصریح کرد: کتابداران از اقشار زحمتکش و تاثیرگذار جامعه هستند که می‌توانند با عملکرد مطلوب خود فرهنگ کتابخوانی را در جامعه گسترش دهند.

احمدی افزود: نحوه عملکرد و همچنین نوع برخورد کتابدار با مخاطب می‌تواند در جذب بیشتر مردم به کتابخانه‌های عمومی اثرگذار باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه بخشی از شعار سال جاری به حوزه فرهنگ اختصاص دارد، یاداور شد: بهره گیری مطلوب از امکانات موجود و همچنین جذب حمایت مسئولان و خیرین می‌تواند به ترویج فرهنگ مطالعه کمک کند.

وی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: این نهاد فرهنگی وظیفه سنگینی در جامعه بر عهده دارد که هدف آن ارتقای بصیرت و آگاهی عمومی و در ‌‌نهایت توسعه کشور است.

احمدی همچنین نقش خیرین را در توسعه کتابخانه‌های عمومی مهم برشمرد و افزود: این بخش اثرگذار در کشور می‌توانند با حمایت‌های مادی و معنوی خود به سعات جامعه کمک کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: ارتقای شاخص‌های کتابخوانی در بخش‌های مختلف از جمله تعداد عضو از برنامه‌های مهم این نهاد در سال جاری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز