خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

کردستان مرکز فرهنگی کُردهای جهان است

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۸۵

رسانه‌ها و مطبوعات کردستان نیازمند حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند و اگر این کار صورت نگیرد بحثاطلاع‌رسانی با مشکل جدی مواجه می‌شود.

استاندار کردستان, این استان و سنندج را مرکز فرهنگی کُردهای جهان نام برد و گفت: از آنجایی که کردستان استانی فرهنگی است، باید فرهنگ و هنر این استان نماد و نمود بیشتری در کشور داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج, عبدالمحمد زاهدی امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سنندج، اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سه حوزه دارای وظایف متعددی است که می توان به فرهنگ عمومی، فرهنگ به معنای عام هنر و مقوله رسانه و مطبوعات اشاره داشت.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان باید در شورای فرهنگ عمومی و در حوزه رفتارها، باورها، آیین‌ها، آداب و رسوم جامعه نقش مؤثری داشته باشد.

زاهدی, فعال کردن هرچه بیشتر شورای فرهنگ عمومی را به عنوان اولین درخواست خود از مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مطرح کرد و افزود: انجام این کار می‌تواند زمینه را برای استفاده هر چه بهتر از ظرفیت‌های منطقه در جهت تعالی فرهنگی فراهم کند.

وی اضافه کرد: همچنین این اداره کل باید در حوزه فرهنگ به معنای عام هنر بیشترین ظرفیت و استعداد را در سطح کشور داشته باشد و از این ظرفیت عظیم به عنوان سرمایه‌ای ملی استفاده نماید.

استاندار کردستان از مقوله رسانه و مطبوعات به عنوان سومین وظیفه اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نام برد وگفت: رسانه‌ها و مطبوعات کردستان نیازمند حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستند و اگر این کار صورت نگیرد بحثاطلاع‌رسانی با مشکل جدی مواجه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های محلی در کردستان نیازمند حمایت‌های جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند چرا که هم‌اکنون از ۳۸ نشریه محلی دارای مجوز در استان تنها ۲ نشریه به صورت منظم چاپ می‌شوند.

زاهدی در پایان سخنانش یادآور شد: در ۵ استان کشور مراکز هم‌اندیشی راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با راه‌اندازی اتاق‌های فکر از ایده‌ها و نظرات اصحاب فرهنگ و هنر استفاده کامل را نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز