خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور:

کردستان به عنوان استان پایلوت برای ارتقاء صنایع دستی معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۷۱۱

با توجه به برنامه‌ها و شاخصه‌های صنایع دستی در سطح کشور امسال تمامی برنامه‌ها و اهداف صنایع دستی کردستان که به عنوان اولین استان در سال جدید برای ارائه راهکارهای توسعه صنایع دستی انتخاب شده است، باید تحقق یابد.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشورگفت: استان کردستان به دلیل دریافت نشان ملی صنایع دستی به عنوان پایلوت برای ارتقاء هنرهای سنتی و صنایع دستی در مرکز معرفی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، کامران سبز میدانی امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات و موانع پیش روی صنعتگران استان در سنندج گفت: با توجه به برنامه‌ها و شاخصه‌های صنایع دستی در سطح کشور امسال تمامی برنامه‌ها و اهداف صنایع دستی کردستان که به عنوان اولین استان در سال جدید برای ارائه راهکارهای توسعه صنایع دستی انتخاب شده است، باید تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌ها برای توسعه و تقویت صنایع دستی کردستان ایجاد خانه‌های صنایع دستی است، تصریح کرد: اعتقاد کار‌شناسان بر این است که ایجاد خانه صنایع دستی سبب تقویت و بالا بردن کیفیت صنایع دستی در کردستان می‌شود.

سبزمیدانی افزود: هر چه کیفیت محصولات بهتر باشد به مراتب کمیت هم افزایش و ارتقاء خواهد یافت و این امر می‌تواند سبب ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی و افزایش کیفیت محصولات صنایع دستی در سطح استان کردستان شود.

مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی کشور بیان داشت: ما در بحثآموزش باید به سمت ایجاد اشتغال و ایجاد انگیزه برای اشتغالزایی هنرمندان و صنعتگران استان حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: میراثفرهنگی کردستان باید برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس ایجاد آموزش در راستای ایجاد انگیزه و اشتغالزایی، ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات تولیدی صنایع دستی و توسط صنعتگران و هنرمندان، ایجاد خانه‌های صنایع دستی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان، ارائه تسهیلات به هنرمندان و صنعتگران برای احیاء هنرهای صنایع دستی و سنتی، جذب فراگیر هنرمندان برای توسعه هنر آن‌ها و ایجاد کارگاه‌های تولیدی هنرهای شاخص صنایع دستی استان تدوین و تنظیم و به مرکز ارائه دهد.

سبزمیدانی گفت: برنامه‌های ما برای کردستان این است که تعداد ۱۰ کارگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی شناسایی و اعتبارات لازم برای تجهیز و حمایت از آن‌ها در نظر گرفته شود تا بتوانیم تغییراتی در فرآیند پروسه تولیدات صنایع دستی و ایجاد نوآوری و یا احیاء هنرهای سنتی قدمهای اعمال کنیم.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در سطح استان، خانه صنایع دستی نداریم که امیدواریم با تدابیر مدیران کشوری بتوانیم در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران کردستانی و ایجاد اشتغال آن‌ها قدم‌های مثبتی برداریم.

رسول اشتودان خاطرنشان کرد: ایجاد خانه‌های صنایع دستی در سطح استان کردستان می‌تواند نقطه عطفی برای حمایت از صنعتگران و هنرمندان و ایجاد اطلس صنایع دستی و احیاء هنرهای صنایع دستی منطقه باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز