خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان تاکید کرد:

لزوم تبیین مدیریت فرهنگی مد نظر رهبری در برنامه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۱۸۶

این اداره‌کل در سال جاری، ۷۰ فعالیت فرهنگ و دینی را تدوین و در دستور کار قرار داده است. / مجتمع فرهنگی نور بیجار، مجتمع فرهنگی نور مریوان، مجتمع فرهنگی نور سروآباداز جمله پروژه‌های عمرانی است که در سال‌جاری افتتاح می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بر ضرورت تبیین مدیریت فرهنگی و گفتمان دینی مدنظر رهبری در برنامه‌های دینی و فرهنگی استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار داشت: این اداره‌کل در سال جاری، ۷۰ فعالیت فرهنگ و دینی را تدوین و در دستور کار قرار داده است.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی، آموزشی، پژوهشی، عمرانی در حوزه گفتمان‌ها و تشکل‌های دینی تدوین و بسته شده‌اند که این فعالیت‌ها قابلیت نگاه پنج ساله داشتند.
صفی‌یاری با بیان اینکه ۵۰ درصد برنامه‌های استان تحت پوشش آموزش‌های تخصصی قرار می‌گیرند، افزود: آموزش معلمان دینی مقطع متوسطه، آموزش حفظ قرآن ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر، آموزش مسئولان تشکل‌های دینی استان تا پایان سال ۹۷و اجرای ۵۰ مراسم محوری قرآن کریم در سطح استان از جمله برنامه‌های سال ۹۳ است که با نگاه پنج ساله انجام خواهند شد.
وی اجرای گفتمان‌های دینی در مدارس از دانش‌آموز محور به مدرسه محور را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در سالجاری عنوان کرد و گفت: همچنین ۲۰ محصول فرهنگی به صورت نرم‌افزار چند رسانه‌ای تدوین و تولید و شش کتاب جدید نیز چاپ در سال ۹۳ خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: برگزاری سلسله نشست‌های هم‌افزایی فعالان فرهنگی و نشست‌های هجوم خاموش در استان، برگزاری ششمین همایش سراسری منادیان وحدت و تدوین بسته فرهنگی حجاب و عفاف با هشت فعالیت گسترده از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری است.
وی برگزاری همایش گرامیداشت حجت‌الاسلام علی اکبر کوماسیان و تدوین کتاب اشعار این شاعر بزرگ بیجاری را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل نام برد و یادآور شد: همچنین جشنواره‌ای با عنوان جشنواره رسانه در حوزه دین و فرهنگ دینی برگزار خواهیم کرد که در این جشنواره رسانه‌های جمعی استان را دعوت به مشارکت خواهیم نمود.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری از راه‌اندازی مجتمع فرهنگی نور بیجار در اوایل تیرماه سالجاری خبر دادو گفت: همچنین مجتمع فرهنگی نور مریوان، مجتمع فرهنگی نور سروآباد، دبیرستان علاوه و معارف اسلامی پسران صدرای شهرستان بیجار، دبیرستان علوم و معارف اسلامی دختران و پسران شهرستان قروه نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی است که در سال‌جاری افتتاح می‌شود.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته سازمان تبلیغات اسلامی استان در سیستم ارزیابی مفید راهبر، رتبه مطلوب و قابل قبولی را در سال‌های ۸۹،۹۰ و ۹۱ کسب کرده است که امیدواریم در سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز بتوانیم جزو استان‌های بر‌تر باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز