خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

احقاق حقوق خانواده شهدا را وظیفه خود می‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۶۵۳

شهدای کردستان نسبت به شهدای سایر استان‌های کشور مظلومیت مضاعفی دارند و خانواده هایشان نیز در طول این چند سال مورد مظلومیت مضاعفی قرار گرفته اند.

وزیر کشور با بیان اینکه احقاق حقوق خانواده شهدا را وظیفه خود می‌دانیم، گفت: شهدا بر گردن همه مسلمانان حق دارند و امید است بتوانیم این حق را ادا کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، عبدالرضا رحمانی‌ فضلی امروز شنبه در دیدار با تعدادی از خانواده‌های شاهد کردستان در سنندج، اظهار داشت: شهدا وارثان اصلی انقلاب هستند و حرکت در مسیر اهداف و زنده ‌نگه‌داشتن یاد و خاطر آنان امری ضروری است.
وی تصریح کرد: خانواده شهدا به عنوان یادگاران شهیدان حق بزرگی برگردن ملت ایران دارند و وظیفه ما این است که یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه داریم و در مسیر اهداف آنان حرکت کنیم.
وی خطاب به خانواده‌های شاهد گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که به شما صبر و توفیق عطا کند و به ما توان بدهد که با حرکت درست در مسیر شهدا و اهداف آنان شرمنده شهیدان نشویم.
مظلومیت شهدای کردستان مضاعف است
نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: مظلومیت شهدای کردستان نسبت به شهدای سایر مناطق کشور مضاعف‌تر است.
حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: شهدای کردستان نسبت به شهدای سایر استان‌های کشور مظلومیت مضاعفی دارندو خانواده‌هایشان نیز در طول این چند سال مورد مظلومیت مضاعفی قرار گرفته‌اند.
وی بیان داشت: شهیدان و خانواده‌های آنان چون در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب سختی‌های زیادی را متحمل شده‌اند بدون شک اجر مضاعفی نیز از سوی پروردگار نصیبشان خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: شهدای این استان دارای درجات متعالی هستند که از درگاه خداوند برای شهدای اجر مضاعف و برای خانواده‌های مکرمشان صبر و اجر مسئلت داریم.
خانواده شهدا در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشقدم بوده‌اند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این دیدار گفت: خانواده شهدا همواره در راستای دفاع از آرمان‌های شهدا و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی پیشقدم بوده‌اند.
محمد سلیمانی از حاضرین در این جلسه به عنوان نمایندگان خانواده بزرگ شهدای کردستان نام برد و افزود: خانواده این شهدا از بدنه شهدای نیروی انتظامی، ارتش و سپاه بیت المقدس کردستان است.
وی تصریح کرد: شهید محمود امان اللهی معاون هماهنگ‌کننده سازمان عقیدتی سیاسی ناحیه انتظامی کردستان بود که در جنگ ۳۵ روزه آغازین روزهای دفاع مقدس به اسارت دشمنان درآمد و در سال ۶۰ به دلیل وخامت جراحات مبادله و بعد از بازگشت و مداوا در سمت جانشینی و مسئولیت‌های مختلف در بدنه ارتش و سپاه خدمات فراوانی را ارائه کرد و در سال ۷۹ بعد از تحمل سختی‌های فراوان بر اثر عارضه جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
سلیمانی افزود: چهار فرزند شامل دو دختر و دو پسر از این شهید بزرگوار به یادگار مانده که هر کدام به عنوان فردی موفق و تحصیلکرده در جامعه مشغول به فعالیت هستند.
وی بیان داشت: همچنین شهید عبدالله محمدزاده از فرماندهان گروهان و جانشین گردان بود که پس از شرکت در جبهه سومار به اسارت دشمن بعثی درآمد و پس از ۲ سال تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی با کاروان آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشت و تحت درمان قرار گرفت که متاسفانه موثر واقع نشد و در سال ۷۰ پس از سال‌ها درد و رنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: از این شهید گرانقدر نیز چهار فرزند به یادگار مانده که هر کدام به عنوان فردی موفق در جامعه مشغول به خدمت هستند.
وی خاطرنشان کرد: شهید ملا محی‌الدین بیانی نیز یکی دیگر از شهدای کردستان است که در لباس پاسداری و روحانی در سال ۶۵ همزمان با شب عاشورا در حالی که در خانه مشغول خواندن نماز بود، به دست ضد انقلاب ترور و به شهادت رسید.
یکی از فرزندان شهدا نیز در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای خدمت به خانواده شهدا و ترویج و زنده ‌نگه‌داشتن یاد و خاطر شهیدان اظهار کرد: مدیرکل بنیاد شهید استان همواره مشکل‌گشای مشکلات و گرفتاری‌های خانواده شهدا بوده که به نمایندگی از فرزندان شهدا از وی سپاس‌گذاریم.
همچنین در پایان این دیدار برخی از مشکلات خانواده شهدا با وزیر کشور در میان گذاشته شد و با اهدای لوح و هدایایی از سوی وزیر کشور، از این خانواده‌ها تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز