خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان:

توجه به مقوله کتاب نیازمند نگاهی ویژه است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۲۰

متاسفانه برخی مسئولان به کتاب و نقش آن در توسعه کشور بی‌توجه هستند و این امر می‌تواند برای جامعه زیانبار باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان توجه به مقوله کتاب را نیازمند نگاهی نو و ویژه دانست و گفت: این حرکت باید از سوی مسئولان و نخبگان حمایت شود تا بتوان به توسعه فرهنگی جامعه امیدوار باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل احمدی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مریوان اظهار داشت: بسیاری از مشکلات در جامعه با نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و توجه به مقوله کتاب قابل حل است.

وی وجود مراکز فرهنگی و فعالیت آن‌ها را از شاخص‌های توسعه فرهنگی بیان کرد و افزود: هر چه توجه مردم به این مراکز بیشتر شود می‌توان به توسعه و ارتقای شاخص‌های فرهنگی امیدوار بود.

احمدی با اشاره به عضویت سه هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی مریوان تصریح کرد: این میزان به هیچ عنوان زیبنده شهرستان نیست و باید با اجرای برنامه‌های اساسی و حمایت مسئولان توجه عمومی را به این نهاد فرهنگی بیشتر کنیم.

وی ماهیت انقلاب اسلامی را فرهنگی عنوان کرد و گفت: متاسفانه برخی مسئولان به کتاب و نقش آن در توسعه کشور بی‌توجه هستند و این امر می‌تواند برای جامعه زیانبار باشد.

احمدی ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه را در گرو توجه به کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه بیان کرد و اظهار داشت: سرمایه گذاری در این حوزه ضروری است و توجه به این مقوله باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سال ۱۴۰۴، یادآور شد: بر اساس این سند، باید شاخص فضای کتابخوانی به هشت متر مربع برای هر صد نفر برسد همچنین باید ۳۵ درصد از جامعه به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در پایان با بیان اینکه شاخص کتاب نیز باید به چهار جلد برای هر یک نفر از جمعیت برسد، افزود: متاسفانه در حال حاضر فاصله زیاد است و باید با حمایت مردم و مسئولان این فاصله را کم کنیم.

در حال حاضر شهرستان مریوان دارای سه کتابخانه عمومی نهادی و سه کتابخانه عمومی مشارکتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز