خبرگزاری کار ایران

رئیس کتابخانه‌های عمومی بانه:

مهم‌ترین مشکل حوزه فرهنگ بانه نبود کتابخانه استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۷۸۸

شهرداری ها باید بدانند که توسعه فرهنگی و ارتقای فرهنگ شهروندی با نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه میسر می شود بنابراین در پرداخت نیم درصد به کتابخانه های عمومی کمتر بهانه تراشی کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های بانه، نبود کتابخانه استاندارد را یکی از مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگ این شهرستان برشمرد و گفت: با راه اندازی کتابخانه عمومی مرکزی بانه بسیاری از نیازهای علاقمندان در حوزه کتاب رفع می‌شود.

صفر حسین‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: هم اکنون شهرستان بانه دارای پنج باب کتابخانه عمومی نهادی و دو باب کتابخانه عمومی مشارکتی با چهار هزار و ۵۰۰ عضو فعال است.

وی تصریح کرد: دو باب از کتابخانه‌های عمومی نهادی شهرستان در شهر بانه و سه باب نیز در شهرهای آرمرده، کانی سور و بوئین واقع شده‌اند که بالغ بر ۶۷ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در آن‌ها نگهداری می‌شود.

حسین‌زاده با بیان اینکه علیرغم پیگری‌های فراوان برای تامین زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی نتیجه‌ای حاصل نشده است، افزود: متاسفانه تلاش‌های ما برای تصاحب زمینی برای ساخت کتابخانه مرکزی در شهرک آزادگان بانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه کرد: این زمین با ابعاد دو هزار متر مربع در مالکیت اداره راه و شهرسازی شهرستان است اما متاسفانه متولیان امر برای اختصاص این زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی همکاری‌های لازم را به عمل نمی‌آورند.

حسین‌زاده خواستار حمایت فرماندار جدید شهرستان از کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: خوشبختانه با توجه به ویژگی‌های شخصیتی فرماندار و توجه ویژه ایشان به مسئله فرهنگ؛ به حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی بسیار خوشبین هستیم.

وی با تاکید بر لزوم ترویج مطالعه در جامعه، یادآور شد: مسئولان باید از این نهاد فرهنگی که با هدف توسعه فرهنگی کشور فعالیت می‌کند حمایت‌های بیشتری به عمل آورند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بانه با بیان اینکه بخشی از شعار سال به مسئله فرهنگ اختصاص دارد، عنوان کرد: این انتظار وجود دارد که مسئولان در راستای بیانات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) حمایت‌های بیشتری از کتابخانه‌های عمومی به عمل آورند.

وی با اشاره به نقش مهم نیم درصددرآمد شهرداری‌ها در رفع بخشی از مشکلات کتابخانه‌های عمومی، افزود: متاسفانه عدم پرداخت نیم درصد واقعی از سوی شهرداری‌ها که در قانون مشخص شده است یکی دیگر از مشکلات کتابخانه‌های عمومی بانه است.

حسین‌زاده بیان داشت: شهرداری‌ها باید بدانند که توسعه فرهنگی و ارتقای فرهنگ شهروندی با نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه می‌سر می‌شود بنابراین در پرداخت نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی کمتر بهانه تراشی کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بانه در پایان سخنانش خواستار توجه خیرین به کتابخانه‌های عمومی شد و افزود: جلب توجه خیرین به حمایت از نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی از اهداف و برنامه‌های این اداره در شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: خیرین با حمایت از کتابخانه‌های عمومی می‌توانند به ارتقای بصیرت و آگاهی جامعه کمک شایانی بکنند و موجبات سعادتمندی افراد را فراهم سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز