خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر مریوان:

بی توجهی به کتابخانه‌های عمومی تبعات زیانباری را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۱۶۴

کتابخانه‌های عمومی در صورتی که بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد می‌تواند از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی جامعه باشد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر مریوان با بیان اینکه بی‌توجهی به کتابخانه‌های عمومی تبعات زیانباری را به همراه دارد، گفت: باید با اجرای برنامه‌های مهم و اثرگذار توجه عموم را به کتاب و مطالعه جلب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سوران حسینی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مریوان اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی در صورتی که بتواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد می‌تواند از مهم‌ترین ارکان توسعه فرهنگی جامعه باشد.

وی بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و افزود: پرداخت نیم درصد درآمد‌ها از سوی شهرداری به کتابخانه‌ها وظیفه‌ای قانونی است.

حسینی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی خود نیازمند حمایت است و در صورتی که مسئولان از این امر تمرد کنند اثرات آن برای جامعه و کشور منفی خواهد بود.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر مریوان گفت: بهره گیری از برنامه‌هایی اثرگذار که بتواند فرهنگ مطالعه را به میان عامه مردم ببرد امری ضروری است که به تلاش متولیان کتابخوانی و حمایت مسئولان بستگی دارد.

وی رویکرد شورای شهر مریوان را فرهنگی عنوان کرد و گفت: حرکات فرهنگی انجام شده در شهرستان مریوان طی ماههای اخیر بازتاب کشوری و حتی جهانی داشته است.

حسینی بر لزوم استفاده از ظرفیت تئا‌تر خیابانی مریوان به منظور ترویج فرهنگ مطالعه تاکید کرد و افزود: تئا‌تر خیابانی مریوان در کشور شناخته شده است و مخاطبان بسیار زیادی دارد بنابراین اجرای تئاترهایی با موضوع کتاب برای علاقمندان بسیار اثرگذار است.

وی ایجاد غرفه‌های امانت کتاب در پارک‌ها را از راهکارهای دیگر به منظور ترویج فرهنگ مطاله بیان کرد و گفت: این حرکت مورد تائید شورای شهر نیز قرار گرفته است و می‌تواند در ساماندهی اوقات فراغت مردم در پارک‌ها تاثیرات مثبتی داشته باشد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر مریوان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی به منظور ترویج فرهنگ مطالعه باید مشارکت مردم صورت گیرد تا بتوانیم به نهادینه کردن این فرهنگ مطلوب در جامعه امیدوار باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز