خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر زرینه:

حقوق شهروندان در مشکل فاضلاب زرینه نادیده گرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۱۶

فاضلاب زرینه در مزارع مردم جاری و این مشکل به شدت محیط زیست و امنیت غذایی این منطقه را به خطر انداخته است.

رئیس شورای شهر زرینه اوباتو اظهار داشت: حقوق شهروندان در مشکل فاضلاب زرینه نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد محمدی در جمع خبرنگاران استان در شهر زرینه اوباتو با بیان مشکلات این شهر، مهم‌ترین مشکل را فاضلاب عنوان کرد و گفت: باتوجه به اینکه زرینه در سال ۷۹ تبدیل به شهر شده است ولی همچنان دچار مشکلات ساختاری است و فاضلاب در راس مشکلات قرار دارد.

وی تصریح کرد: اعضا پس از روی کار آمدن شورا، حل این معضل را سرلوحه کارهای خود قرار دادند و پس از مراجعه به مدیریت آب و فاضلاب شهری عنوان شد که هیچ گونه منابع مالی جهت حل این معضل در سال جاری موجود نیست و فقط آن‌ها می‌توانند تامین لوله را به عهده بگیرند.

محمدی افزود: پیش از این قرار بود هر خانواده در این ناحیه به میزان ۸۰۰ هزار تومان به صورت خودیاری برای اصلاح این شبکه کمک کند که به دلیل مشکلات اقتصادی آن‌ها این مبلغ به ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی با بیان اینکه به منظور واریز این پول‌ها حسابی جداگانه افتتاح شد، تصریح کرد: تاکنون در حدود ۴۵ میلیون تومان از سوی اهالی برای رسیدگی به وضعیت فاضلاب به این حساب واریز شده است.

شورای شهر زرینه با اشاره به اینکه این مسیر نیازمند ۳ هزار و ۸۰۰ متر لوله‌گذاری است، یادآور شد: بهره‌برداری نهایی از این طرح ۷۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز دارد که مسئولیت آن را با اداره آب و فاضلاب شهری است.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب زرینه در مزارع مردم جاری است و این مشکل به شدت محیط زیست و امنیت غذایی این منطقه را به خطر انداخته و حل این مشکل نیازمند طرح سپتینک یا تصفیه است.

محمدی در پایان سخنانش یادآور شد: از مسئولان مربوطه خواستاریم جهت حل این مشکل چاره‌ای بیندیشند چرا که راه اندازی شهرک صنعتی زرینه نیز می‌تواند محیط زیست را در اینده بیش از پیش به خطر اندازد.

شهرزرینه در ۸۶ کیلومتری سنندج و شهرستان دیواندره بخش کرفتو قرار دارد و دارای جمعیت دو و ۵۰۰ نفر با رشد جمعیتی ۸/۳ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز