خبرگزاری کار ایران

فرماندار سقز:

مشکل اشتغال با گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۴۰۳

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی است از علم، فن و هنر که می‌تواند نقش بسیار مهمی در توانمندی و افزایش بهره‌وری نیروی انسانی ایفا کند.

فرماندار سقز با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای گفت: مشکل اشتغال استان با گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز، نادر فخری در دیدار با رئیس وکارکنان مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان سقز اظهار داشت: این آموزش‌ها، انجام فعالیتهایی است که می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار آماده نماید یا کارایی و توانایی وی را افزایش دهد.

وی تصریح کرد: آموزشهای فنی و حرفه‌ای تلفیقی است از علم، فن و هنر که می‌تواند نقش بسیار مهمی در توانمندی و افزایش بهره وری نیروی انسانی ایفا کند.

فخری خصیصه آموزشهای فنی وحرفه‌ای را، نوعی پرورش «کارآفرین» برشمرد وگفت: افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود فرصتهای شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در ‌‌نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

فرماندار سقز به اهمیت گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای نسل آینده ساز کشور بعنوان کلیدی‌ترین رمز حل مشکل اشتغال اشاره کرد و بر هدایت تحصیلی دانش آموزان هنرستان‌ها برای ادامه تحصیل در مقاطع کاردانی به منظور تربیت تکنسین تأکید کرد.

وی با اشاره به رویکرد دکتر روحانی مبنی بر اشتغال زایی ودغدغه بحثاشتغال در برنامه‌های دولت واستاندار کردستان یادآور شد: این گونه آموزش از نقش و تاثیرگذاری اقتصادی - اجتماعی مهمی برخوردار است چرا که معرف نوع مهمی از سرمایه گذاری در منابع انسانی است و با فراهم کردن زمینه‌های ارتقای دانش، نگرش‌ها و مهارتهای مورد نیاز بازار کار و اشتغال در زمینه‌های مختلف به توسعه اقتصادی کمک می‌کند.

فخری ادامه داد: مجموعه فنی وحرفه‌ای استان، مجموعه‌ای توانمند وتاثیر گذار بوده و سازمان فنی و حرفه‌ای از جمله سازمان‌های اثر بخش در ایجاد اشتغال و توانمند سازی متقاضیان کار و شاغلین در کشور است که توانسته در اذهان و افکار عمومی جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی در بخشی دیگری از سخنانش، یکی از مشکلات فنی و حرفه‌ای شهرستان را کمبود فضای آموزشی برشمرد وگفت: در سال گذشته ۵ میلیارد ریال اعتبار و در سال جاری ۷ ونیم میلیارد ریال اعتبار برای این امر در شهرستان در نظر گرفته شد.

فرماندارسقز در پایان یادآور شد: با اجرایی شدن برنامه‌های تفاهم نامه مهارت آموزی در روستاهای شهرستان سقز، روستائیان در کنار کار کشاورزی با ارائه آموزش‌های مهارتی می‌توانند با خود اشتغالی به اقتصاد خانوار و منطقه کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز