خبرگزاری کار ایران

بخشدار زیویه سقز:

شهرداری ها به تعهدات خود در قبال کتابخانه های عمومی عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۰۲

اصلی ترین منبع درآمد کتابخانه های عمومی سهم نیم درصد بودجه شهرداری است که متاسفانه در سال های گذشته به صورت منظم و مستمر پرداخت نشده است.

بخشدار زیویه سقز خواستار مساعدت بیشتر شهرداری ها در اجرای تعهدات خود نسبت به کتابخانه های عمومی شد و گفت: همه باید در نهادی که در راستای توسعه فرهنگی کشور فعالیت می کند حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سقز, سامان عرفانی یکشنبه شب در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش زیویه شهرستان سقز تصریح کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی در روستاها با اجرای طرح کتابخانه های مشارکتی مهیا شده است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای برنامه های عملی در توسعه فرهنگی روستاها، افزود: روستاها نیز همانند سایر شهروندان نیاز به ایجاد مراکز فرهنگی دارند تا بتوانند نیازهای خود را در این زمینه رفع کنند.

عرفانی با اشاره به اینکه درخواست های لازم برای ایجاد چهار کتابخانه مشارکتی روستایی در بخش زیویه به اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان ارسال شده است، گفت: چوملو، گلتپه، قپلانتو و قلعه چهار روستای مذکور هستند.

بخشدار زیویه خواستار همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی در راه اندازی کتابخانه های عمومی مشارکتی شد و یادآور شد: تامین فضا و امکانات لازم مطابق با استاندارهای تعریف شده نهاد کتابخانه های عمومی می تواند زمینه راه اندازی کتابخانه در روستاها را فراهم سازد.

وی راه اندازی کتابخانه های عمومی مشارکتی در روستاها می تواند نقشی اساسی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه داشته باشد.

عرفانی با بیان اینکه در بخش زیویه تنها یک کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد، بیان داشت: کتابخانه مذکور مربوط به شهر صاحب است و امیدواریم با ایجاد کتابخانه های مشارکتی کمبودهای این حوزه جبران شود.

بخشدار زیویه در پایان با اشاره به نقش مطالعه در توسعه کشور، خاطرنشان کرد: توسعه هر جامعه در گرو رشد علم و دانش است و این امر با مطالعه و کسب دانش محقق می شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان سقز نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: این نهاد فرهنگی نیازمند حمایت و توجه بیشتر مسئولان است تا در اجرای برنامه های خود موفق تر باشد.

جلیل سیدی یادآور شد: اصلی ترین منبع درآمد کتابخانه های عمومی سهم نیم درصد بودجه شهرداری است که متاسفانه در سال های گذشته به صورت منظم و مستمر پرداخت نشده است که در صورت پرداخت کامل نیز، این سهم با توجه به میزان بودجه شهرداری مبلغ بسیار ناچیزی است.

وی در پایان سخنانش گفت: نهادها و سازمان ها مختلف با کتابخانه های عمومی تعامل بیشتری داشته باشند و حداقل به صورت معنوی و با معرفی خیرین، حامی کتابخانه ها در امر خطیر علم و فرهنگ باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز