خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی کردستان:

دفتر اطلاع‌رسانی مرز باشماق مریوان راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۷۳

ارائه آمار و اطلاعات دقیق از مراکز گردشگر پذیر و توانمندی‌های گردشگری ایران و استان به مسافران و گردشگران ورودی از مرزباشماق مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز اطلاعاتی بوده است.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از راه‌اندازی دفتر اطلاع‌رسانی مرز باشماق مریوان خبر داد.

رسول اشتودان ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: اداره کل میراثفرهنگی استان با همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان و اعضای کارگروه مرزها و به منظور خدمات‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مسافران و گردشگران, اقدام به راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی در مرز باشماق کرده است.

وی تصریح کرد: بیشترین آمار گردشگران ورودی به کردستان در سال گذشته از اقلیم عراق بوده که از طریق مرز رسمی باشماق مریوان وارد استان شده‌اند.

اشتودان افزود: بازدید از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی، دیدار و بازدید اقوام و آشنایان و درمان از مهم‌ترین دلایل ورود این گردشگران به کردستان بوده است.

مدیرکل میراثفرهنگی کردستان, ارائه آمار و اطلاعات دقیق از مراکز گردشگر پذیر و توانمندی‌های گردشگری ایران و استان به مسافران و گردشگران ورودی از مرزباشماق را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز اطلاعاتی نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از اتمام پروژه راه دسترسی روستای نجنه بانه به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان خبر داد و گفت: ۳۵ منطقه نمونه گردشگری در استان شناسایی شده که منطقه نمونه گردشگری نجنه در شهرستان بانه به دلیل دارا بودن جاذبه‌های تاریخ و طبیعی شاخص و منحصر به فرد و جزء مناطقی است که دارای سرمایه‌گذار خصوصی است.

اشتودان یادآور شد: سرمایه‌گذار این منطقه گردشگری در ۵ هکتار اراضی شخصی نسبت به احداثهتل ۲ ستاره، رستوران، کمپینگ گردشگری و مزرعه پرورش ماهی کرده است.

وی در پایان سخنانش احداث۲ عدد پل، دیوار چینی، اجرای کانال هوایی آب، زیرسازی و آسفالت به میزان ۵۰۰ متر را از اقدامات اداره‌کل میراثفرهنگی کردستان از سال ۸۷ تاکنون در قالب ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری در استان اعلام کرد و از بهره‌برداری چندین پروژه عمرانی در حوزه گردشگری همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز