خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

آنچه امروز در اختیار ماست حاصل تلاش و رنج نسل گذشته است

کد خبر : ۲۰۶۴۹۳

برنامه های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سال گذشته بسیار باکیفیت تر برگزار خواهد شد و دراین راستا اقدامات و فعالیت های مناسبی صورت گرفته است.

استاندار کردستان گفت: آنچه امروز در اختیار ما است حاصل تلاش و رنج نسل گذشته است لذا انسان به لحاظ اینکه تنها در یک مقطع زندگی نمی کند و همواره وابسته به آموختن و آگاهی از رویدادهای دوره های گذشته نیز هست هر سال سعی می شود برنامه های هفته دفاع مقدس پررنگ تر از سنوات قبل برگزار شود.
به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس کردستان گفت: جوامع بشری حوادثو رویدادهایی وجود داشتند که سرنوشت ساز بودند و مسیر تاریخ جوامع را تغییر داده و نمونه آن هم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایران است.

استاندار کردستان ادامه داد: در صورتی که ملتی از تاریخ کشورش آگاهی و شناخت لازم را نداشته باشند و آن را مورد بررسی و تحلیل قرار ندهند بدون شک قادر به ساختن آینده ای مطلوب هم نخواهند بود.

زاهدی عنوان کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مناطق مسکونی، نظامی، خدماتی کشور ما مورد آماج حملات وحشیانه رژیم بعثعراق قرار گرفت و در نتیجه این جنگ خسارت های زیادی به دو کشور وارد شد.

زاهدی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با سرنگونی رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی به دنیا ثابت کرد که اسلام بسیار محکم تر و قوی تر عمل می کند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت و نقشی که دفاع مقدس در سرنوشت انقلاب اسلامی ایران داشته و دارد باید هر سال به بیان و تحلیل ارزش های آن دوران و انتقال آنها به نسل جدید پرداخته شود.

وی بر استفاده از ابزار هنر برای ارائه ارزش ها و مفاهیم دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: نفس هنر چون حاوی نوآوری است و موجب جذب بیشتر نسل جوان هم می شود باید در ارائه ارزش های دفاع مقدس از این ابزار به خوبی بهره برداری کرد.

وی بیان کرد: اطلاع رسانی و تبلیغ بیشتری در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس به ویژه موزه دفاع مقدس در سنندج باید صورت گیرد تا مردم از این مکان ارزشمند بازدید و از اتفاقات آن دوران آگاهی بیشتری پیدا کنند.

در این جلسه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان هم از برگزاری ۲ هزار و ۹۲۰ برنامه علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

محمدرضا شرفبیانی گفت: یکی از مهمترین شاخص های برنامه های سی و چهارمین سال گرامیداشت دفاع مقدس توجه به کیفیت این برنامه ها است که در دستور کار تمامی کمیته های ستاداستان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برنامه های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس امسال نسبت به سال گذشته بسیار باکیفیت تر برگزار خواهد شد و دراین راستا اقدامات و فعالیت های مناسبی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از تدبیرهایی که امسال اندیشیده شده توجه ویژه به مخاطبین و نسل جوان امروز، استفاده از توانمندی های مردمی، ایثارگران و رزمندگان است به گونه ای که چندین برنامه شاخص در این هفته امسال توسط نهادهای مردمی اجرا می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: در کل با تلاش های کمیته های هشت گانه ستاد گرامیداشت دفاع مقدس استان برنامه های این هفته در ۸۶ موضوع برنامه ریزی شده که به اجرا در می آیند.

شرفبیانی بیان کرد: به تعداد ایام روزهای دفاع مقدس یعنی ۲ هزار و ۹۲۰ برنامه علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، دینی، نمایش رزمی و نظامی در این هفته اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه توسط هر کمیته ستاد گرامیداشت دفاع مقدس یک برنامه شاخص در سطح استان برگزار می شود، عنوان کرد: رژه نیروهای مسلح امسال توسط قرارگاه عملیات لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار می شود.

وی از دیگر برنامه های این هفته را به صدا درآمدن زنگ دفاع مقدس در مدارس، عطرافشانی مزارشهدا و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری شب شعر و خاطره توسط کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی ذکر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان افزود: برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی، مراسم تجلیل از فرهنگیان دفاع مقدس، همایش بزرگ نقش زنان در دفاع مقدس از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز