خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

فضای اقتصادی کشور بیمار است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۶۰

در اقتصاد بیمار سال‌های گذشته، سرمایه‌ها به سمت خرید و فروش اراضی سوق یافته و متاسفانه تولید و کسب و کار و فعالیت‌های اقتصادی مفید تعطیل شده است.

استاندار کردستان گفت: متاسفانه فضای اقتصادی کشور بیمار است.

به گزارش ایلنا، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای حفاظت از اراضی ملی کردستان اولویت برخورد جدی و قانونی در حوزه زمین خواری را با کسانی دانست که در سازمان های دولتی کار می کنند و افزود: کارکنان دولت در صورت تخلف چه به صورت عمدی و یا سهوی ضروری است علاوه بر هیات تخلفات اداری به دستگاه قضایی هم معرفی شوند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل این بیماری اقتصادی در کشور ما، برنامه ریزی و تصمیم گیری های غلط در گذشته است.

استاندار کردستان افزود: یکی دیگر از مشکلات، ایجاد زمینه های ویژه خواری است که در گذشته پایه گذاری شده و متاسفانه اکنون هم ادامه دارد.

وی به تبدیل شدن زمین به عنوان مولفه اصلی بدست آوردن ثروت آنی اشاره و گفت: در اقتصاد بیمار سال های گذشته، سرمایه ها به سمت خرید و فروش اراضی سوق یافته و متاسفانه تولید و کسب و کار و فعالیت های اقتصادی مفید تعطیل شده است.

استاندار کردستان بر شناسایی خلاء های قانونی در زمینه حفاظت از اراضی در دستگاه های اجرایی و قضایی تاکید کرد و افزود: به دلیل قدیمی بودن برخی از قوانین موجود که در گذشته به تصویب رسیده لازم است تمامی دستگاه ها از دیدگاه خود نواقصی را که در قوانین مشاهده می کنند جهت انعکاس به دولت و قوه قضاییه به شورای استانی ارائه نمایند.

وی عدم اشراف به قانون را در برخی از مسئولین ذیربط از مشکلات این حوزه دانست و گفت: با توجه به اینکه مشاهده کرده ایم بعضی از تصمیمات نادرست به دلیل عدم آگاهی از قانون اتخاذ می شود، ضروری است شورای حفاظت از اراضی ملی استان با همکاری مرکز آموزش استانداری دوره های توجیهی برای مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی را دراسرع وقت برگزار نمایند.

استاندار کردستان گفت: اگر زمین خواری و تصرف اموال عمومی صورت پذیرد، شکی نیست که در دستگاه اجرایی اشکال و زمینه فساد وجود دارد و جا دارد این قضیه به صورت ریشه ای حل شود.

زاهدی برخورد جدی قانونی را با کسانی در اولویت دانست که در سازمان های دولتی کار می کنند و در ادامه افزود: کارکنان دولت در هر سطح که قرار دارند امین نظام هستند و درصورت تخلف چه به صورت عمدی و یا سهوی ضروری است علاوه بر هیات تخلفات اداری به دستگاه قضایی هم معرفی شوند.

استاندار کردستان در پایان بر فعال سازی شورای شهرستانی حفاظت از اراضی ملی توسط فرمانداران و بازپس گیری اراضی دولتی تصرف شده تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز