خبرگزاری کار ایران

استادر کردستان مطرح کرد:

توازن در تخصیص منابع لازمه رشد اقتصادی هر استان است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۲۷

بحثتوسعه تنها مختص به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یا صادرات نیست بلکه همه جانبه بودن و متوازن بودن آن باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان گفت: بحثتوسعه تنها مختص به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یا صادرات نیست بلکه همه جانبه بودن و متوازن بودن آن باید مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی در یازدهمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت افزود: تعدادی از استان‌های همجوار کردستان به خوبی توانسته‌اند با اقلیم کردستان عراق ارتباط برقرار کنند لذا در این عرصه رقابت، ما نیز باید بتوانیم به خوبی عمل کنیم و برای حرکت در این مسیر نیاز به بررسی جوانب مختلف و انجام اقدامات صحیح و به موقع دارد.

او با اظهار تاسف از اینکه در کردستان توسعه به عنوان خواست عمومی مطرح نیست، گفت: عدم حضور و استقبال فعالان بخش خصوصی در کارگاهها و کلاسهای آموزشی مرتبط با اقتصاد و سرمایه‌گذاری که از سوی استانداری امسال برگزار شده حاکی از این است که بخش خصوصی به دنبال حل مشکلات و مسائل استان نیست.

زاهدی ادامه داد: از آنجا که بخش خصوصی در عرصه عمل با مشکلات در ارتباطند لذا انتظار می‌رود درمباحثمختلف همچون مصوبات صندوق توسعه ملی اگر مشکل و یا اشکالاتی را تشخیص می دهند بیان کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه بورس فضایی است که امروز در دنیا در بحثتامین منابع مالی حرف اول را می‌زند اظهار کرد: بخش خصوصی در کردستان باید به دنبال ایجاد کارگزاری بورس باشند چرا که فعالان این عرصه با داشتن انگیزه شخصی می‌توانند بسیار بهتر عمل کنند.

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری کردستان هم گفت: از محل تسهیلات مالی فاینانس یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار اعتبار به کردستان تخصیص پیدا کرد که این اعتبارات و تسهیلات منابع مالی خوبی برای طرحهای سرمایه‌گذاری در استان است.

ازهاری افزود: تا پایان خردادماه امسال میبایست مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان توسط بانکهای عامل به طرح‌ها و پروژه‌ها در سطح استان اختصاص می‌یافت اما متاسفانه کل این اعتبار اختصاص داده نشده که این نشان از کم کاری بانک‌هاست.

او با اظهار تاسف از اینکه کارگزاری بورس در کردستان موفق نبود و از استقبال عمومی برخوردار نبود بر استفاده بخش خصوصی از ظرفیت کارگزاری بورس از طریق خرید و فروش محصولات کشاورزی موجود در کردستان تاکید کرد و گفت: در سال جاری۴۹۰ هزار تن گندم با اعتباری بالغ بر ۵۲۰ میلیارد تومان از کشاورزان کردستانی خریداری شد.

ازهاری ادامه داد: وجه پرداختی کشاورزان به ازای خرید این مقدار گندم در بانکهای استان سپرده گذاری شده که می‌تواند گردش مالی خوبی در استان باشد.

مدیر اتاق بازرگانی کردستان هم در این جلسه تشویق به ایجاد نهادهای نوین سرمایه‌گذاری استان توسط بخش خصوصی، هدایت منابع مالی داخلی به سمت اولویت‌های سرمایه‌گذاری توسعه‌ای، تسهیل در استفاده بیشتر از منابع صندوق توسعه ملی، تسهیل در استفاده از کلیه ابزارهای مالی، افزایش اختیارات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری غیر دولتی استان برای تخصیص منابع سرمایه‌گذاری و حمایت از تاسیس شرکت سرمایه‌گذاری را از جمله راهکارها در زمینه کمبود منابع مالی مورد نیاز بخش سرمایه گذاری در کردستان برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز