خبرگزاری کار ایران

درخواست مسئولین استانی از مردم؛

کمبود آب شرب در سنندج را جدی بگیریم

کد خبر : ۲۱۱۷۸۶

کمبود آب شرب شهر سنندج چنان جدی است که دستگاه‌های مرتبط با حوزه آب استان را مجبور به تشکیل جلسه فرا سازمانی مدیریت بحران آب کرد تا در این نشست ضمن ارایه راهکاری برای تامین آب مورد نیاز شهر سنندج، از مردم خواسته شود کمبود آب را جدی بگیرند.

به گزارش ایلنا از کردستان، در این جلسه که با حضور فرماندار سنندج، مدیرکل مدیریت بحران و جانشین پدافند غیرعامل استانداری کردستان، مدیرعامل و معاونین آب منطقه‌ای استان، مدیرعامل و معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری و نماینده اداره کل جهاد کشاورزی برگزار شد، تامین آب شرب شهر سنندج مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این نشست ضمن اشاره به وضعیت منابع آب بر ضرورت مدیریت مصرف تأکید کرد و گفت: نگرانی در خصوص کمبود آب جدی است و با توجه به روند بارش در چند سال اخیر، باید میزان آب باقیمانده در سد قشلاق را به نحوی مدیریت کرد تا آغاز بارش در سال آبی جاری، مشکلی پیش نیاید.

اقبال شانظری میزان میانگین بارش در استان را ۴۵۰ میلیم‌تر ذکر کرد و افزود: متاسفانه در سال گذشته این رقم ۳۷۵ میلی متر بود و جریانات سطحی آب و روان آب‌های استان نیز با کاهش ۴۳ درصدی مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان نیز در این نشست خواستار تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات مربوط به کم آبی در استان شد و با تاکید بر لزوم اولویت داشتن تأمین آب شرب شهروندان، گفت: بخش شرب قرار نیست جور بخش‌های دیگر و از جمله کشاورزی را بکشد، چرا که یک درصد صرفه جویی در بخش کشاورزی استان، نیاز یکساله شرب شهر سنندج را تأمین می‌کند.

کمانگر مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز بر اولویت قرار دادن تأمین اعتبار طرح‌های بخش آب تأکید نمود.

زمانی جانشین اداره کل پدافند غیرعامل استانداری استان نیز به لزوم فرهنگ سازی مداوم در مصرف بهینه آب اشاره کرد.

فرماندار شهرستان سنندج در این جلسه گفت: آب واقعا کم است و رسانه‌ها باید با گوشزد کردن مداوم این نکته فضایی ایجاد کنند که مردم کمبود آب را جدی بگیرند.

محمد ابراهیم زارعی همچنین تأکید کرد اولویت ما تأمین آب شرب مردم است و در این راه با هیچکس تعارفی نداریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه به مسائل بخش آب باید با دید فراسازمانی نگاه کرد اظ‌ها نمود نباید بخشی نگری کنیم، چرا که کم آبی برای همه است.

وی از رسانه‌ها بخصوص صدا و سیما خواست بصورت مداوم و مؤثر پیام‌های هشدار از شبکه استانی پخش نماید و مردم را به صرفه جویی در مصرف آب تشویق کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز