خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان:

روحانیت باید قانون و دستورات الهی را به خلق خدا نشان دهند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۹۹

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: روحانیت باید قانون الهی و دستورات الهی را به خلق خدا نشان دهند تا بر اساس آن فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود و جامعه رنگ و بوی خدایی پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: روحانیت باید قانون الهی و دستورات الهی را به خلق خدا نشان دهند تا بر اساس آن فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در جامعه نهادینه شود و جامعه رنگ و بوی خدایی پیدا کند.

به گزارش ایلنا از کردستان، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در آیین معارفه مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه گفت: خداوند راحتی، عزت، عظمت و رفاه را برای بندگان می‌خواهد تا جامعه برای آنان همانند یک حیاثپاکیزه باشد.

به گفته وی حوزه فعالیت روحانیت وسعت زیادی دارد و در همه امور فرهنگی، مدیریتی، مالی و معنوی موثر هستند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: اگر در یک روستا روحانی خوب وجود داشته باشد باعثآبادانی آن روستا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: فهم دینی در جامعه باعثمی‌شود جواب همه مسائل را در دین پیدا کرد در حالی که مشکل اساسی این است که فهم درستی از دین وجود ندارد و نمونه بارز آن گروهک تروریستی داعش است که نه مسلمانند و نه افکارشان اسلامی است.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: طلبه‌ای که می‌خواهد در این کار قدم بردارد باید اول خودش نسبت به همه مسائل اعتقاد داشته باشند برای این کار اول باید فهم بعد علم آن را داشته باشد.

وی افزود: هر کس در هر جایی که وظیفه و مسوولیتی دارد باید آن را به خوبی ادا کند و همه موظف هستند شرایطی فراهم شود که خداوند در جامعه مطرح و حاکمیت باشد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: اگر شرایطی فراهم شود که عظمت الهی برای همه روشن شود خیلی از مسائل و مشکلات حل می‌شود باید کاری کرد همه در دنیا به این درک برسند.

به گفته وی از میان بندگان خدا کسانی که عظمت الهی را درک کنند مبهوت می‌شوند و از خود بی‌خود می‌گردند که همه چیز تحت جبریت و جباریت خداوند است و مابقی نقشی ندارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه همه صفات الهی در حد کمال در خداوند وجود دارد افزود: خداوند از همه صفات از قبیل قدرت قاهر و اشرافیت به بندگان داده است اگر انسان به آن مرحله برسد جبار و جبروت الهی و عظمت و قدرت الهی را می‌بیند.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری نمونه بارز آن است که به مرحله جبروت الهی رسیده است اشرافیت و محبوبیت در دل‌ها روز به روز بیشتر نفوذ کرده است در حالی که دنیا تلاش دارد این محبوبیت را از دل انسان‌ها بیرون براند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: امام راحل با وجود تبعید از ترکیه به نجف، قدرت استکبار را شکست داد و در مقابل تمام دنیا، از دین اسلام دفاع کرد و ابهت و قدرت آن‌ها را به هم ریخت همه این‌ها مرهون این است که امام به جبروت الهی رسیده بود.

وی با اشاره به نقشه‌ها و اهداف شوم دشمنان با توجه به تمام ابزار و امکانات افزود: دشمنان با تمام امکانات و چه بسا با برنامه ریزی بلند مدت از قبیل فتنه سال ۸۸ اهدافی را علیه ایران اسلامی برنامه ریزی کردند اما رهبر معظم انقلاب با یک سخنرانی یک ساعته تمام برنامه ریزی و اهداف آن‌ها را به هم ریخت.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی با تاکید بر اینکه هرکس با خداوند معامله کند و همه چیز را به خداوند که جبروت است واگذار کند خداوند دین خویش را ادا می‌کند، گفت: در قضیه شکل گیری انقلاب و آزادی خرمشهر، قدرت و عنایت الهی بود که باعثپیروزی آن شد.

به گفته وی انسان برای شناختن نیاز به چشم بصیرت دارد و باید حوزه‌های علمیه چه شیعه و سنی تقویت شوند چون دشمن شیعه و سنی نمی‌شناسد.

حجت الاسلام شاهرودی گفت: همه دنیا باید فرق بین اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی را درک کنند آنچه که مسلمین از اسلام ضربه می‌خورند اسلام آمریکایی است باید اسلام ناب محمدی(ص) را خوب بشناسیم و خوب معرفی کنیم.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی در پایان افزود: تقابل اسلام با صهیونیسم بر سر مسئله فلسطین است چرا که مسئله فلسطین مسئله اسلام است.

در پایان مراسم از زحمات حجت الاسلام ابراهیم ترابی تجلیل و حجت الاسلام علی فدایی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه معرفی شد.

همچنین در این مراسم دو طلاب این مدرسه علوم دینی به نام‌های «سلمان بوران» و «مرتضی شرفبیانی» به لباس روحانیت ملبس شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز