خبرگزاری کار ایران

برگزاری مانور تخصصی امداد و نجات در قروه

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۹۹۵

دستگاه‌ها و سازمان‌های مسئول باید آموزش و آگاه‌سازی در مورد حوادثو بلایایی طبیعی را به میان مردم و جامعه ببرند چون مردم جزو اصلی مدیریت بحران هستند.

حسن خدابنده لو در مانور تخصصی امداد و نجات در قروه افزود: هدف از برگزاری این مانور، آمادگی سازمان‌های مدیریت بحران و هماهنگی آن‌ها در برابر حوادثطبیعی است.

به گزارش ایلنا، به گفته وی از ۴۱ حادثه طبیعی مهم جهان ۳۱ مورد آن در ایران اتفاق می‌افتد و به همین دلیل ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان و جزو چهار کشور قاره آسیا است.

خدابنده لو با اشاره به اینکه حوادثطبیعی قابل پیش بینی نیستند و به دو شیوه سنتی و نوین مدیریت می‌شوند، گفت: شیوه سنتی بر ادوات، تجهیزات و نیروهای دولتی متکی است اما به دلیل بالا بودن تقاضا‌ها، چنین شیوه‌ای در حداقل زمان نمی‌تواند پاسخگو باشد و از سویی مردم نیز در آن نقشی ندارند.

به گفته وی شیوه نوین که در تمام جهان نیز مورد توجه است مبتنی بر رویکرد اجتماع محور و جامعه محور است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این نشست گفت: پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی از ارکان مدیریت بحران است.

داوود کمانگر افزود: پیشگیری مجموعه اقداماتی است که پیش، حین و پس از وقوع بحران با هدف جلوگیری از وقوع مخاطرات با کاهش آثار زیان بار آن، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زلزله زیان بار‌ترین حادثه در کشور است گفت: باید با مدیریت مطلوب از آثار زیان بار آن کاسته شود و در خیلی از کشور‌ها پیشگیرهای خوب منجر به کاهش تلفات و خسارت شده است اما متاسفانه در ایران با نقطه مطلوب فاصله داریم.

کمانگر گفت: برخی از منازل روستایی دارای بافت قدیم و فرسوده هستند که باید ضمن مقاوم سازی این واحد‌ها، ساختمان‌های جدید نیز با کیفیت مطلوب احداثشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان افزود: مانورهای تخصصی آمادگی انسان در برابر بحران را افزایش می‌دهد.

وی افزود: مقابله نیز ارائه خدمات اضطراری است که به دنبال وقوع بحران و با هدف نجات جان افراد، کاهش خسارات مالی و جلوگیری از گسترش خسارات صورت می‌گیرد.

کمانگر افزود: با مدیریت، درایت و کنترل بحران می‌توان از عوارض احتمالی ناشی از سوانح، حوادثو بلایا پیشگیری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز