خبرگزاری کار ایران

تاکید معاون وزیرراه و شهرسازی بر تسریع در احداثراه آهن همدان - سنندج

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بر تسریع در اتمام پروژه راه آهن همدان - سنندج تاکید کرد.

علی نورزاد امروز در بازدید از پروژه راه آهن همدان - سنندج و در محل کارگاه قطعه دوم این پروژه قول مساعد مبنی بر تخصیص ۷۰ درصدی اعتبارات سال ۹۳ مربوط به این پروژه را داد و افزود: انتظار داریم عملیات احداثاین پروژه تسریع داده شود.

وی با اشاره به تاکیدات دولت مبنی بر توسعه حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در استان کردستان گفت: پروژه راه آهن تهران - همدان - سنندج یکی از پروژه‌های مهم حوزه حمل و نقل ریلی کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: این پروژه جزو پروژه‌های فاینانس وزارت راه و شهرسازی است و عملیات اجرایی آن نباید متوقف شود.

وی از پیشرفت کم پروژه انتقاد کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی مشکلی برای تامین و تخصیص اعتبارات ندارد و قول می‌دهیم که ۷۰ تا ۸۰ درصد اعتبارات امسال پروژه را تخصیص دهیم.

وی افزود: راه آهن تهران - همدان - سنندج در مجموع ۴۲۰ کیلومتر است که ۱۵۱ کیلومتر آن مربوط به مسیر همدان - سنندج و ۲۶۱ کیلومتر مربوط به تهران همدان است.

وی با بیان اینکه پروژه تهران - همدان - سنندج در سه قطعه در حال احداثاست که قطعه دوم و سوم آن مربوط به استان کردستان است، ادامه داد: برای این پروژه ۱۸ ایستگاه پیش بینی شده که ۱۱ ایستگاه آن در مسیر تهران - همدان و هفت ایستگاه نیز در مسیر همدان سنندج خواهد بود.

به گفته وی در مجموع برای اتمام پروژه راه آهن تهران - همدان - سنندج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. میانگین پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن تهران - همدان ۸۵ درصد و مسیر راه آهن همدان - سنندج ۷۰ درصد است.

نورزاد از پیمانکار پروژه خواست عملیات اجرایی آن را تسریع بخشد و انتظار چندین ساله مردم کردستان برای شنیدن سوت قطار را پایان دهند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان همچنین در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه بزرگراه همدان - سنندج گفت: اتمام پروژه بزرگراه همدان - سنندج - نیازمند ۱۴۶ میلیارد تومان اعتبار است.

علی اصغر کاظمی افزود: محور همدان سنندج ۱۷۶ کیلومتر است که ۱۲۷ کیلومتر آن در قالب شش قطعه در حوزه استان کردستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون عملیات اجرایی در پنج قطعه آن در دست اقدام است گفت: در مجموع از ۱۲۷ کیلومتر سهم استان تا کنون ۸۳ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های راه و شهرسازی کردستان کل پیشرفت پروژه سهم استان را ۷۶ درصد عنوان کرد و افزود: تاکنون برای این پروژه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای اتمام آن به ۱۴۶ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

به گفته وی از این میزان اعتبار مورد نیاز، ۱۲۰ میلیارد تومان اختصاص به باند دوم و واریانت جایگزین گردنه صلوات آباد سنندج می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز