خبرگزاری کار ایران

تدوین دومین فیلم بلند حوزه هنری کردستان

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۱۸۰

دومین فیلم بلند تولیدی حوزه هنری استان کردستان با عنوان «بدرود آنالوگ» با نویسندگی و کارگردانی هنرمند بانه ای «هیوا امین نژاد» پس از مراحل نهایی تدوین وآماده نمایش شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این موضوع گفت: در ادامه روند تولید آثار سینمای با توجه به پتانسیل بالای هنرمندان استان کردستان دربخش فیلم کوتاه به منظور سوق دادن به کارگردانان توانمند استان در جهت تولید فیلم های بلند سینمایی دومین فیلم بلند ویدوئویی با تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان پس از مراحل نهایی تدوین آماده نمایش وحضور در جشنواره های داخلی وخارجی گردید.

امین مرادی افزود: این فیلم که دومین فیلم بلند ویدئویی حوزه هنری استان کردستان محسوب می گردد در مدت زمان ۷۳ دقیقه به بیان داستان شخصی در یکی از روستاهای شهرستان بانه می پردازد که با یک دوربین فیلمبرداری وقایع روستای محل زندگی را به صورت روزانه به تصویر می کشد و در پایان هفته در مسجد آبادی برای مردم به نمایش می گذارد.

مرادی ادامه داد: با پیشنهاد دهیار روستا به منظور معرفی پتانسیل های روستا و به تصویر در آوردن مشکلات زندگی این روستا جهت ارائه در جلسه ای که قرار است به زودی در مرکز با حضور مدیران ارشد استان تشکیل شود تهیه نماید که سعید شخصیت اصلی داستان را با موضوعاتی جالب مواجه می نماید.

وی گفت: در این فیلم علی محمودیان با ایفای نقش «سعید» شخصیت اصلی داستان بوده و احمد مجیدی، سینا فاتحی، علی مجید زاده، زنده یاد رابعه شریف سالار و تعداد زیادی از اهالی روستای بیاندره از روستاهای شهرستان بانه با بازی در این فیلم کارگردان این فیلم یاری نموده اند.

رئیس حوزه هنری کردستان تصریح کرد: یکی از اهداف حوزه هنری در بخش تولید اعتماد به نیرو های بومی استان بوده و خوشبختانه تمام عوامل این فیلم را هنرمندان کردستانی تشکیل داده اند که نشان از پتانسیل بالای هنری این استان در زمینه های مختلف می باشد.

وی گفت: حمید قوامی و سرکیو مسگری دو هنرمند توانمند استان تصویربرداری این فیلم را بر عهده داشته اند و در این امر نیز بسیار موفق عمل نموده اند.

مرادی افزود: صدابرداری فیلم بدرود آنالوگ بر عهده عرفان عامی و فرید صداقت بوده و حسین قورچیان با صدا گذاری فیلم در کنار تدیونگران هیوا امین نژاد و رضا علایی دومین تجربه حوزه هنری استان کردستان را در تهیه کنندگی فیلم بلند سینمایی و اولین تجربه کارگردان فیلم را در این زمینه به نتیجه نهایی برساند.

وی با تقدیر وتشکر از گروه تصویر و صدا و اتالوناژ، برنامه ریز، دستیاران کارگردان و اهالی روستای بیاندره افزود: رضا محمدی طراح صحنه و عزیز نویدی و فواد حسنی در مقام مدیران تولید در کنار عوامل مختلف دیگر در تهیه و ساخت این فیلم ایفای نقش داشته اند.

پیش از این حوزه هنری کردستان با فیلم «من او را می شناسم» به کارگردانی جلال نصیری هانیس که در جشنواره مختلف نیز حضور پیدا نموده است به جرگه تولید کنندگان فیلم بلند سینمایی پیوسته بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز