خبرگزاری کار ایران

معاون منابع انسانی استاندار کردستان:

سالمندی موهبتی الهی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۶۵۱

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان، سالمندی و پیشکسوتی را مرحله دیگری از زندگی و موهبتی الهی دانست و گفت: بازنشستگان گنجینه‌ای از تجربه، اندیشه و دانایی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان، سالمندی و پیشکسوتی را مرحله دیگری از زندگی و موهبتی الهی دانست و گفت: بازنشستگان گنجینه‌ای از تجربه، اندیشه و دانایی هستند.

به گزارش ایلنا از کردستان، حسین فیروزی در آیین تجلیل از بازنشستگان استان کردستان، توجه و رسیدگی به‌شان و جایگاه بازنشستگان در جامعه اسلامی را ضروری دانست و گفت: توجه به وضعیت بازنشستگان در راستای سازندگی و بالندگی جامعه، نیازمند بازنگری است.

وی توسعه عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اقتصادی و اجتماعی جامعه را نیازمند بکارگیری تجربه و دانش بازنشستگان دانست و گفت: تحول جامعه با تدبیر و درایت بازنشستگان، نیازمند بازمهندسی است.

فیروزی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بازنشستگی آغاز راه و بکارگیری خرد و دانش و تجربه است گفت: کانون بازنشستگان باید به کانون هم اندیشی تبادل فکر و تجربه، بدل شود.

به گفته وی بهره‌مندی از ثروت‌های خدادادی کشور و فراهم کردن آسایش و رفاه برای آحاد جامعه نیازمند استفاده از منابع و موهبت‌های طبیعی با بهره گیری از ابزار خرد و دانایی است.

فیروزی با اشاره به برخوردار بودن استان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ارزشمند اقتصادی گفت: علیرغم ذخایر ارزشمند خدادادی در کردستان، این استان در مقایسه با سایر استان‌ها درصد کمتری از تولید را به خود اختصاص داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان، توسعه اقتصادی استان را نیازمند تلفیق دانش و خرد با کار و منابع دانست.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۶۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند گفت: در چهار سال آینده این نیروی تحصیلکرده به جمع نیروی‌های جویای کار افزوده می‌شود در همین راستا فراهم کردن زمینه اشتغال برای آن‌ها نیازمند برنامه ریزی، تدبیر و چاره اندیشی است.

فیروزی مشکل اشتغال و بیکاری را یکی از مشکلات جدی استان بیان کرد و گفت: هم اکنون حدود ۸۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان استان جویای کار هستند.
به گفته وی برای دستیابی به پایداری و ثبات اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید زمینه ازدواج جوانان فراهم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با اشاره به اینکه کشور ایران از ذخایر و منابع اقتصادی فراوانی برخوردار است گفت: منابع عظیم نفت و گاز ثروت عظیمی است، هر ساله با فروش این انرژی درآمد خوبی عاید کشور می‌شود.

وی با اشاره به تحریم اقتصادی غرب علیه ایران و اینکه حدود ۱۲۰ میلیارد دلار پول حاصل از فروش نفت ایران در بانک‌های خارجی بلوکه شده است ابراز امیدواری کرد فشار‌ها و تحریم‌های اقتصادی علیه کشور برداشته شود و وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد.

در این آیین رییس سازمان بازنشستگی استان کردستان، نقش و جایگاه بازنشستگان را در خانواده و اجتماع مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از تجارب ۳۰ ساله بازنشستگان به عنوان مشاوران و صاحبان فکر و اندیشه در مدیریت جامعه بهره گرفت.

جلال برومند ضمن تبریک ۲۵ ذی الحجه روز خانواده، بازنشستگان را سرمایه‌های ارزشمند جامعه توصیف کرد و گفت: بازنشستگان گنجینه گرانبهایی از علم، دانش و تجربه هستند.

وی اظهارکرد: در سال جاری معوقات بازنشستگان با تعامل دولت تدبیر و امید و مجلس پرداخت شد.

وی از لحاظ کردن رتبه در پرداختی‌های بازنشستگان آموزش و پرورش با همکاری مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری و آموزش و پرورش خبر داد.
برومند، همچنین از راه اندازی اتاق فکر بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی استان کردستان خبر داد و گفت: این پروژه در همه استان‌های کشور راه اندازی شده است.

رییس سازمان بازنشستگی استان کردستان با اشاره به اینکه کلنگ احداثخانه امید در استان به زمین زده شد است و سال ۸۷ حدود ۷۵۰ میلیون تومان برای احداثخانه امید اختصاص یافته است گفت: متاسفانه تاکنون این مرکز راه اندازی نشده است.

به گفته وی راه اندازی خانه امید و تاسیس مهمانسرا ویژه بازنشستگان در دست پیگیری است.

برومند افزود: خانه امید با دارا بودن امکانات رفاهی از قبیل سالن مطالعه، کافی نت، استخر، سونا، اتاق پزشک رایگان و سایر امکانات رفاهی یکی از نیازهای ضروری بازنشستگان استان است.

در پایان از ۳۰ نفر از بازنشستگان ادارات استان کردستان تجلیل و قدردانی شد.

لازم به ذکر است: دیدار با استاندار، دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری آیین انس با قرآن در مسجد امام غزالی و پیاده روی خانوادگی از برنامه‌های بزرگداشت تکریم خانواده و بازنشستگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز