خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در کردستان:

نبود تحرک در کودکان نگران کننده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۵۴

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شرایط زندگی امروز موجب شده است که تحرک در جامعه به‌ ویژه کودکان به حداقل برسد و باید کاری کرد تا تحرک در جامعه از راه‌های گوناگون افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا از کردستان، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی در دیدار مسئولان اداره ورزش و جوانان کردستان در سنندج افزود: کودکان در خانه در مقابل تلویزیون و کامپیوتر قرار دارند، به بازی های بدون تحرک می پردازند، از طریق سرویس به مدرسه می روند و در مدارس نیز بازهم نشسته اند و تحرک ندارند و این جای نگرانی است.

وی اظهار کرد: والدین، مسئولان آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و دیگر بخش ها و افرادی که می توانند در این زمینه برای افزایش تحرک در کودکان کاری انجام دهند انتظار می رود به این امر کمک کنند.

به گفته وی باید تلاش کرد کودک به بازی های سنتی و پرتحرک بپردازد و تمام وقت های فراغت وی را فضای مجازی و بازی های رایانه ای نگیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: تحرک علاوه بر کودکان به طور کلی در جامعه نیز بسیار کاهش پیدا کرده است و باید شرایطی را برای افزایش آن ایجاد کرد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی ایجاد تغییراتی در محیط شهری همچون پیاده راه سازی را از جمله راه هایی برای تشویق تحرک در میان مردم دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: وزارت ورزش و جوانان و ادارات تابعه باید نسبت به وضعیت جسمی و روحی تمامی ایرانیان حساس باشند.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: با اینکه ورزش قهرمانی در جایگاه خود پذیرفته است اما شرایطی ایجاد شده است که توجه به خود ورزش در حاشیه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: تقویت اخلاق ورزشکاران نیز در کنار ورزش باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان جوانان را سرمایه انسانی هر جامعه ای بیان کرد و گفت: دغدغه امروز جوانان، اشتغال است اما فرهنگ اشتغال در جوانان دیده نمی شود و توقعات خاصی در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: مسئولان باید به فکر ایجاد اشتغال با کمترین هزینه ها برای جوانان باشند اما خود جوانان نیز باید به سمت تولید بروند و در این زمینه خلاقیت را به کار گیرند.

وی ادامه داد: آنچه دیده می شود سبقت گرفتن در افزایش هزینه ها به جای تولید است که این فرهنگ مصرف گرایی بیشتر موجب ایجاد اشتغال برای کشورهای دیگر شده است.

وی از مسئولین خواست که جسم، فرهنگ و اشتغال جوانان را مد نظر قرار دهند و برای آنها نسخه هایی درست بپیچند.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در این دیدار، گفت: از سال ۸۸ که وزارت ورزش و جوانان ادغام شد بودجه بخش جوانان این اداره کل به تدریج کاهش و اکنون به کم ترین میزان خود رسیده است.

حامد جولایی افزود: بخش جوانان نیاز به بیش از یک میلیارد ریال اعتبار دارد که اعتبار تخصیص داده شده با این نیاز فاصله زیادی دارد.

وی اظهار کرد: بخش عمده اینکه کردستان به اندازه ظرفیت های خود در حوزه ورزش نتوانسته است ظاهر شود، نبود ثبات مدیریت است

وی ادامه داد: طی ۳۵ سال گذشته ۲۴ مدیرکل و سرپرست در این اداره تغییر کرده است و این نشان می دهد درد مشترک همه مسئولان این حوزه نبود فرصت برای انجام کار است.

جولایی به کمبود اعتبارات ورزشی نیز اشاره کرد و گفت: رؤسای هیات های ورزشی تنها با استفاده از تجربه و توانایی های خود توانسته اند ورزش را زنده نگه دارند.

وی افزود: ۴۵ هیات استانی و ۳۵۰ هیات شهرستانی تنها از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برخوردار بوده اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز