خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا:

۱۲۶ مدرسه صدرا در کشور فعال است

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۷۸۸

رییس سازمان مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا گفت: اکنون ۱۲۶ مدرسه علوم و معارف اسلامی با ۹ هزار دانش آموز در کشور فعال هستند.

رییس سازمان مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا گفت: اکنون ۱۲۶ مدرسه علوم و معارف اسلامی با ۹ هزار دانش آموز در کشور فعال هستند.

به گزارش ایلنا از کردستان، محمد علی فتحی در حاشیه آیین افتتاحیه مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا شهرستان قروه به اهمیت این مدارس اشاره کرد و افزود: تربیت نیروی نخبه دینی و فراهم کردن شرایط برای فضای سالم تربیتی رشته معارف از جمله این اهداف است.

او تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی در میان نسل جوان و نوجوان، جذب و تربیت دانش آموزان با انگیزه و علاقه‌مند به فرهنگ و معارف اسلامی، ارتقای کیفی آموزش‌های دینی در میان نوجوانان، استفاده از ابزارها و روش‌های تبلیغی نوین دین مبین اسلام برای نوجوانان و جوانان از دیگر اهداف راه‌اندازی مدارس صدرا است.

به گفته او، کادر سازی در عرصه‌های فرهنگ دینی جامعه و گسترش روحیه معنویت در بین این نسل در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری، آشنا سازی نسل نوپای جامعه با فرهنگ غنی قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و ترویج آن در جامعه و آماده‌سازی زمینه‌های علمی و تربیت دینی نسل جوان برای ادامه تحصیل در مراکز آموزشی عالی از جمله این اهداف است.

فتحی گفت: غیر از سیستان و بلوچستان در سراسر کشور مدارس علوم و معارف اسلامی وجود دارد اما در سیستان و بلوچستان، مدرسه شهید مطهری فعالیت دارد.

رییس سازمان مدارس علوم و معارف قرآنی صدرا عنوان کرد: مقطع دبیرستان دارای چهار رشته تجربی، ریاضی، علوم انسانی و معارف است در حالی که رشته معارف فراموش شده است و بیشتر والدین و دانش آموزان به رشته‌های تجربی و ریاضی گرایش پیدا کرده‌اند.

او اظهار کرد: خوشبختانه به رشته علوم انسانی به ویژه رشته معارف اسلامی توجه زیادی شده است و تقاضاهایی برای ثبت نام در این مدارس در برخی از شهرستان‌ها وجود دارد.

فتحی تاکید کرد: یکی از مطالبات مقام رهبری، تحول در علوم انسانی است و تحول خود به خود انجام نمی‌شود باید علوم انسانی سنتی و حوزوی را با علوم انسانی جدید عجین کرد و این افتخار مدارس صدرا است.

به گفته او، باید دروس علوم انسانی را از آیات و روایات استخراج کرد و به سمت تحول پیش رفت و این کار مهم است و در تهران این کار انجام می‌شود تا تحولی که مد نظر مقام رهبری است محقق شود.

فتحی گفت: بر همه مسلمانان واجب است علومی که در آن اعتقادات، اصول، عقاید، اخلاق و احکام فقه تقویت شود را یاد بگیرند و در مدارس صدرا به این امر توجه می‌شود.

او از همکاران خواست با اخلاق، ادب و رفتار الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند و دانش آموزان به ویژه دانش اموزان دوره اول باید با فعالیت، کردار و حجاب خود، الگویی برای سایر دانش آموزان باشند و اولیا با کمک‌های خود، مدارس را در حل مشکلات کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز