خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی کردستان:

کشتارگاه سنتی دام در دهگلان تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۹۳

مدیرکل دامپزشکی کردستان از تعطیلی کشتارگاه سنتی دام دهگلان و انتقال کشتار دام و تهیه گوشت قرمز این شهرستان به کشتارگاه صنعتی دام سنندج خبر داد.

کامران زیبا کردار افزود: سیاست استان بر این اساس است که در راستای ضرورت امنیت غذایی مردم، کشتارگاه‌های سنتی تعطیل و کشتارگاه‌های صنعتی مشغول به فعالیت شوند.

به گزارش ایلنا، وی با بیان اینکه تعطیلی کشتارگاه سنتی دام دهگلان نیز در این راستا انجام شده است، گفت: کشتار در کشتارگاه‌های سنتی بر روی زمین انجام شده و کاملا غیر بهداشتی است و خونی که بر روی زمین می‌ریزد منشا بیمارهای بسیاری است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه کشتارگاه‌های سنتی قروه و دیواندره نیز در هفته آینده تعطیل خواهند شد، اظهار کرد: تعطیلی تمامی کشتارگاه‌های سنتی در شهرهای استان بجز شهرستان سقز که دارای کشتارگاه نیمه صنعتی بوده و قادر به تامین فرآورده‌های گوشتی شهرستان سقز و بانه است، در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: کشتار دام و تهیه گوشت قرمز کشتارگاه‌های سنتی به کشتارگاه صنتعی دام در سنندج انتقال پیدا می‌کند و این کشتارگاه دارای طرفیت بسیار بالایی است و توانایی ارائه خدمات به تمام استان را دارد.

به گفته وی نظارت شرعی، بهداشتی بودن ذبح، کنترل آلودگی و بیماری دام از جمله مزیت‌های کشتار دام در کشتارگاه‌های صنعتی است.

زیباکردار با بیان اینکه فرایند ذبح و کشتار دام در کشتارگاه سنندج کاملا صنعتی و بهداشتی است، گفت: دام پس از معاینه پزشک در کشتارگاه کشتار شده و فرآورده‌های گوشتی پس از طبقه بندی و بسته بندی به مدت ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری و سپس روانه باز مصرف می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز