خبرگزاری کار ایران

رئیس آموزش و پرورش قروه:

رتبه سی و ششم شهرستان قروه در المپیاد نانو کشوری

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۳۸

شهرستان قروه در المپیاد نانو در میان ۳۰۰ پژوهش سرای کشور رتبه ۳۶ را کسب کرده است.

حسین الماسی در همایش نقش پژوهش سرا در پژوهش‌های دانش آموزی در قروه، از برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره خوارزمی در سال جاری خبر داد و افزود: شهرستان قروه در المپیاد نانو رتبه ۳۶ کشوری را کسب کرد.

وی گفت: تعداد دانش آموزان شرکت کننده در المپیادهای نانو در سال تحصیلی جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

الماسی تصریح کرد: سال گذشته ۸۰ نفر در کلاس‌های پژوهش سرای دانش آموزی امام خمینی(ره) شهرستان قروه شرکت کردند در حالی که این رقم در سال جاری به ۱۶۹ نفر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: ۸۴ طرح پژوهشی توسط پژوهش سرای امام خمینی(ره) شهرستان قروه ارائه شده که از این تعداد ۵۰ طرح به مرحله استانی و پنج طرح هم به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه افزود: آزمایشگاه نانو در دو ماه آینده نیز در پژوهش سرای قروه راه اندازی خواهد شد.

الماسی اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این آزمایشگاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است که از این اعتبار ۷۰ درصد آن از محل اعتبارات دولتی و ۳۰ درصد نیز توسط خیرین تامین شده است.

وی گفت: پژوهش سرای دانش آموزی به منظور گسترش هرچه بیشتر فرهنگ تحقیق و پژوهش راه اندازی شده است.

الماسی افزود: امروزه در دنیا علاوه بر دانشگاه‌ها، مدارس نیز به عنوان بستر اصلی تفکر و تفحص مسایل مختلف جامعه شناخته شده‌اند به شرطی که با رویکرد پژوهشی برنامه‌های درسی خود را تدوین کنند و آن‌ها را به اجرا در آورند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان قروه در مورد فرایند یک کار پژوهشی نیز به دانش اموزان توصیه کرد ابتدا مساله را تعریف کنند سپس به جمع آوری اطلاعات از طریق مراجعه به کتابخانه‌ها، مشاهده و آزمایش بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز