خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار امر به معروف و نهی از منکر هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۵۳۳

امروزه مهم‌ترین ابزار اعمال وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر رسانه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردم نهاد هستند.

عبدالمحمد زاهدی در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر و رسانه‌ها که در سالن همایش‌های صدا و سیمای مرکز کردستان برگزار شد، افزود: هرچه بیشتر به لحاظ کمی و کیفی رسانه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را تقویت کنیم، بیشتر شاهد اشاعه معروفات و کاهش منکرات خواهیم بود.

به گزارش ایلنا از سنندج، وی ادامه داد: با اشاره به اینکه خداوند پیامبران زیادی را برای اشاعه معروفات و کاهش منکرات مبعوثکرده، اظهار داشت: این پیامبران از روش‌ها و متدهای متفاوت برای دعوت مردم به ارزش‌های الهی استفاده کرده‌اند.

زاهدی اضافه کرد: حتی امام حسین(ع) و امام حسن(ع) نیز که هر دو نواده پیامبر بودند، روش‌شان برای ترویج معروفات و کاهش منکرات متفاوت بود و علیرغم اینکه امام حسن مجتبی(ع) بر صلح تاکید داشت، امام حسین(ع) ناچار به جنگ در برابر منکرات و کفر شد.

استاندار کردستان تصریح کرد: همه ارزش‌های الهی ثابت‌اند. اما شیوه‌ها و اصول‌ها متفاوت است و تمامی پیامبران و ائمه و صالحان برای یک هدف مشترک از طریق مختلف تلاش کردند.

زاهدی با ثابت خواندن برخی از مفاهیم و ارزش‌های الهی و انسانی همچون عدالت، تعهد، امانت، اخلاق، ایمان و عفت، خاطر نشان کرد: امروزه معروفات و منکرات تعاریف متفاوتی پیدا کرده و به حوزه زندگی اجتماعی انسان‌ها بیشتر وارد شده است و اگر مفهومی همچون عدالت یک معروف پسندیده است در مقابل آن ظلم یک منکر بسیار ناپسند است و باید مد نظر همه باشد.

عبدالمحمد زاهدی گفت: اگر معتقدیم امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه الهی و یک وجدان عمومی است باید بدانیم این وجدان عمومی و این افکار عمومی بیشتر از چه متد و روش‌های تاثیر می‌پذیرند.

زاهدی با تاکید بر اینکه امروزه سیستم‌های ارتباطی و اطلاع رسانی می‌توانند جایگزین خوبی برای اعمال این نظارت همگانی و وجدان عمومی باشند، گفت: امروز رسانه‌ها زندگی مردم را در جوامع مختلف شکل می‌دهند و مردم بیشترین تاثیر گذاری را از رسانه‌ها دارند.

وی افزود: در دنیای امروز اگر منفعل باشیم تاثیر می‌پذیریم و اگر فعال باشیم تاثیر می‌گذاریم بنابراین ما هم باید به دنبال توسعه ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ها باشیم و بدانیم که هر چه بیشتر به آن‌ها توجه مثبت داشته باشیم، بیشتر تاثیر گذار خواهیم بود.

وی در پایان به رسانه‌های استان کردستان توصیه کرد: به مصادیق عمومی و خصوصی منکرات توجه داشته باشند و با رعایت احتیاط وجدان عمومی و افکار عمومی جامعه را راضی نگه دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز