خبرگزاری کار ایران

نماینده شهرستان‌های سنندج، دیواندره وکامیاران درمجلس؛

رشوه خواری و فساد اقتصادی ناشی از عدم مدیریت و نبود نظارت است

کد خبر : ۲۱۹۹۷۰

دیپلماسی خوبی برای حضور کالاهای ایرانی و سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق صورت نگرفته است.

نماینده شهرستان های سنندج، دیوانره وکامیاران در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به مرزی بودن استان اشاره کرد و بیان داشت: دیپلماسی خوبی برای حضور کالاهای ایرانی و سرمایه گذاری در اقلیم کردستان عراق صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، سید احسن علوی اعتبارات جاری و عمرانی استان را نیز ضعیف دانست و افزود: افزایش های صورت گرفته در اعتبارات استان نیز موثر نبوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی ملی و استانی استان کردستان در حال حاضر۶۰۰ میلیارد تومان است، افزود: هفت هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح هاینی مه تمام استان کردستان نیاز است که اگر اعتبارات استان را فقط به این طرح هااختصاص دهیم، تکمیل شدن آن هفت سال طول می کشد.

وی ضمن اشاره به کمبودهای استان کردستان، گفت: هنوز درگیر کارها ونیازهایی هستیم که در بسیاری از استان های دیگر ۲۰ سال پیش انجام شده است.

علوی با اشاره به اینکه جاده های مواصلاتی بین شهری استان فاصله زیادی بااستانداردها دارند، گفت: در حالی که استان های همجوار نه تنها از بزرگراه بلکه از آزادراه نیز برخوردارند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای زیرساختی زیادی در کردستان نیاز است، افزود: هنوز در روستاهای استان مشکلاتی در حوزه جاده، آب و طرح هادی وجود دارد.

او پراکندگی جمعیت استان در روستاها را ۲۸ درصد و در شهرها نیز ۷۲ درصد بیان کرد و گفت: مهاجرت بی رویه روستاییان به شهر، وضعیت نابسامانی در بافت شهری ایجاد کرده است.

وی به ساخت و سازهای بدون مجوز اشاره کرد و افزود: سامان دادن مشکلات مهاجرت روستاییان به شهرها تنها از عهده شهرداری خارج است، دیگر دستگاه هانیز باید در این زمینه همکاری کنند.

وی مکانیزاسیون و بیمه را دو نیاز اصلی بخش کشاورزی استان کردستان دانست، واداده داد: حل آنها در رشد کشاورزی استان موثر است.

علوی در پاسخ به سوالی در مورد طرح تغییر اختیارات شوراهای شهر در مجلس، گفت: انتخاب شهردار توسط مردم که در این طرح دیده شده است، به شهردار استقلال می دهد و موجب می شود شهردار قدرت تصمیم گیری پیدا کند و زیر نظر یک گروه خاص قرار نگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون که شهردار با موافقت و تاییدشورا انتخاب می شود، در شرایطی که لغزشی از شهردار سربزند اعضای شورانمی توانند به راحتی تخلف شهردار را مورد بررسی قرار دهند.

او در رابطه با رشوه خواری و موارد خلاف قانونی که اخیرا در شهرداری سنندج روی داده است نیز گفت: در چنین مواردی افراد دخیل مسوولیت را برعهده دیگری می اندازند و تا روشن شدن پرونده، من هم نمی توانم اظهار نظر کنم.

علوی پدیده ناپسند رشوه خواری و فساد اقتصادی را ناشی از عدم مدیریت و نبود نظارت دقیق دانست و گفت: استان کردستان نیازمند مدیرانی با ریسک پذیری بالا است تا سازمان و دستگاه مورد نظر بتواند به اهداف خود برسد.

وی افزود: انتخاب مدیر باید بر اساس شایستگی، دانایی و لیاقت باشد و صرف وابستگی به جریان و حزب خاصی در انتخاب مدیر ملاک قرار نگیرد.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارجحیت در انتخاب مدیر باید با نیروی بومی باشد، اظهار کرد: زمان تعصب نشان دادن نیست، گاهی مدیر غیر بومی داشته ایم که تلاشگر بوده وبهتر کار کرده است.

علوی در پایان گفت: از رییس جمهوری می خواهیم سفر به استان کردستان را در اولویت سفرهای استانی خود قرار دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز