خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

استکبار ستیزی وجه مشترک عاشورا و ۱۳ آبان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۰۷۸

راه امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی یکی است.

عبدالمحمد زاهدی در حاشیه آیین عزاداری عاشورای حسینی در بیجار با تسلیت ایام شهادت و عزاداری سالار شهیدان کربلا افزود: امام حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و به منظور زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی قیام کرد و دانش آموزان و دانشجویان نیز برای مبارزه و قطع دست استکبار حرکت کردند.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه به آیین‌های ویژه مردم بیجار در روز عاشورا اشاره کرد و گفت: مردم متدین دیار گروس با حضور پر رنگ خویش و برگزاری عزاداری سنتی، ثابت کردن همیشه پایبند راه امام حسین(ع) هستند.

زاهدی اضافه کرد: من قبلا تعاریف و مطالبی در مورد عزاداری سنتی مردم بیجار و برنامه‌های مردم عاشورایی این دیار شنیده بودم ولی امروز که در این عزاداری حضور یافتم تحت تاثیر قرار گرفتم.

وی با قدردانی از مردمی که در طول سالیان زیاد عزاداری سنتی خود را حفظ کرده‌اند، گفت: این نوع برنامه‌های سنتی در تعدادی از شهرهای کشور وجود دارد و همچنان با همت مردم حفظ شده است.

استاندار کردستان به برگزاری اجتماع بزرگ عزاداران بیجار در روز هفتم محرم نیز اشاره کرد و آن را یک برنامه خوب و مناسب دانست و از اینکه این برنامه همانند سایر شهرهای کشور، با شکوه تمام برگزار می‌شود ابراز خرسندی کرد.

زاهدی حضور مردم در هر دو برنامه اجتماع بزرگ عزاداران حسینی و عزاداری روز عاشورا را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: راه امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی یکی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز