خبرگزاری کار ایران

نماینده سقز و بانه در مجلس:

قوانین بانکی کمر تولیدکنندگان کردستانی را شکسته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۶۹

نماینده سقز و بانه در مجلس گفت: استان کردستان در بخش‌های معدن و کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که مزیت مرزی بودن استان نیز می‌تواند از سوی دیگر موجب تقویت صادرات شود.

نماینده شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس گفت: تولیدکنندگان مشکل سرمایه در گردش دارند و قوانین بانکی مشکل اصلی در این باره است که کمر تولیدکنندگان کردستانی را شکسته است.

به گزارش ایلنا، محسن بیگلری در نشست فعالان اقتصادی کردستان با وزیر صنعت، معدن و تجارت، افزود: مشکل اصلی استان کردستان بیکاری جوانان است و با توجه به وعده‌های دولت در این زمینه، امید است بیکاری کاهش یابد.

وی اظهار داشت: از دولت می‌خواهیم کمیته‌ای اقتصادی برای رسیدگی به مشکلات خاص استان کردستان تشکیل دهد تا کمبود‌ها و عقب افتادگی‌ها جبران شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهرک‌های صنعتی استان کردستان نیمه تعطیل هستند ادامه داد: قیمت سوله‌هایی که در شهرک‌های صنعتی به تولید کننده داده می‌شود، ۲۰۰ درصد افزایش یافته است که قابل پذیرش نیست.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لازم است دولت در استان کردستان سرمایه گذاری کند، افزود: به عنوان مثال دخانیات سقز هنوز مشکل سرمایه گذاری دارد.

بیگلری با اشاره به اینکه امور اقتصادی مستقیما به سیاست هم مرتبط است، افزود: استان کردستان در نقطه خاصی از کشور قرار گرفته است که هرچقدر میزان بیکاری در آن کاهش یابد، امنیت نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حوزه معادن دست استانداران بسته شده و لازم است که فسادهایی که در این بخش وجود دارد مورد رسیدگی دقیق قرار گیرد.

به گفته بیگلری بسیاری از معادن استان کردستان نه تنها نفعی برای مردم استان ندارند بلکه آسیب‌هایی نیز جاده‌ها وارد کرده‌اند.

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: استان کردستان در بخش‌های معدن و کشاورزی از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که مزیت مرزی بودن استان نیز می‌تواند از سوی دیگر موجب تقویت صادرات شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز