خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت معدن و تجارت در دیدار با امام جمعه سنندج؛

کردستان عراق بازار مناسبی برای تولیدات کشورمان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۷۱

عراقی‌ها تمایل و علاقه زیادی به توسعه ارتباطات و مراودات با جمهوری اسلامی ایران دارند و در این ارتباط استان کردستان نیز موقعیت ممتازی برای صادرات به این کشور دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، موقعیت استان کردستان برای تولید و صادرات را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: کردستان عراق بازار مناسبی برای تولیدات کشورمان است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا نعمت‌زاده در دیدار با نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج، افزود: عراقی‌ها تمایل و علاقه زیادی به توسعه ارتباطات و مراودات با جمهوری اسلامی ایران دارند و در این ارتباط استان کردستان نیز موقعیت ممتازی برای صادرات به این کشور دارد که باید راهش را پیدا کنیم.

وی گفت: برای توسعه صادرات و ارتباطات اقتصادی با عراق باید امکانات گمرکی را افزایش دهیم و با جدیت بیشتری در این مسیر تلاش کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان کردستان بعد از انقلاب پیشرفت‌های خوبی کرده است، گفت: باید برای مردم استان اشتغال و درآمد ایجاد کنیم.

نعمت‌زاده اشتغال را یکی از نیازهای اصلی مردم کشورمان دانست و افزود: در استان کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی بخصوص در حوزه معدن وجود دارد که باید در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان آن را شکوفا کنیم.

وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت بنا دارد از ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای توسعه کردستان استفاده کند و هر کاری در این جهت لازم باشد در خدمت مردم استان خواهیم بود.

نعمت‌زاده از نماینده ولی فقیه در کردستان و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج خواست در زمینه توسعه کردستان مانند همیشه حمایت و کمک کنند.

در ادامه این دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان، اشتغال را یکی از اولویت‌های اصلی کشور بخصوص در روستا‌ها دانست و گفت: باید با بردن واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک به روستا‌ها و ایجاد اشتغال و درآمد برای روستاییان مانع از مهاجرت آنان به شهر‌ها شد.

حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی افزود: بسیاری از زیرساخت‌ها از جمله جاده، آب، برق و گاز را به روستا‌ها برده‌ایم اما اشتغال و درآمد در این مناطق وجود ندارد و این مساله منجر به مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر‌ها شده است.

وی پیشنهاد کرد واحدهای کوچک تولیدی و صنعتی از جمله تولید قطعات خودرو که نیازی به سرمایه چندانی هم ندارد را به روستا‌ها ببریم تا اشتغال و درآمد برای روستاییان ایجاد شود و مجبور به ترک روستا نشوند.
حجت الاسلام حسینی شاهرودی گفت: همه تلاش ما سوق دادن مردم به سوی مصرف گرایی از طریق تولید کالاهای مصرفی بوده و کمتر به تولید فکر کرده‌ایم و نتیجه آن پایین بودن میزان تولید در کشور است.

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین بر نیازسنجی تولیدات در داخل و خارج از کشور نیز تاکید کرد و گفت: در برخی از تولیداتمان بیش از نیاز کشور تولید داریم اما به دلیل عدم مدیریت صحیح نمی‌توانیم آن را صادر کنیم و از این رو ارزش افزوده در این بخش نداریم.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی به ظرفیت‌های استان کردستان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: در صورت توجه و حمایت بیشتر کردستان می‌تواند در زمینه تولید شیر، گوشت قرمز و گیاهان دارویی به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی کند.
وی به تغییر نگاه در حوزه سرمایه گذاری و ثروت اندوزی نیز تاکید کرد و گفت: متاسفانه نگاه‌ها امروز در کشور به سمت تولید نیست و بیشتر به فکر ثروت اندوزی است که باید این فرهنگ را تغییر داد.

وی تاکید کرد: باید ثروت‌های کشور را بین مردم توزیع کرد و مردم آن را در حوزه تولید به کار انداخت تا شاهد ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در کشور باشیم.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج نیز در این دیدار با خیر مقدم به وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد این سفر منشا خیرات و برکات فراوانی برای مردم کردستان باشد و شاهد تسریع در روند توسعه استان باشیم.

ماموستا عبدالرحمان خدایی گفت: مسئولان استان کردستان از راهنمایی‌ها و هدایت‌های آیت الله حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان بهره‌مند هستند و از زحمات و کوشش‌های خستگی ناپذیر مهندس زاهدی استاندار نیز قدردانی می‌کنند.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب کردستان استانی فرهنگی است و مردم استان از اول انقلاب حامی و پشتیبان نظام و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده، هستند و خواهند بود و به این نظام وفادار هستند.

امام جمعه سنندج اظهار کرد: مردم کردستان همگی مسلمان و پیرو اسلام و قرآن هستند و در کردستان شیعه و سنی نداریم و همه مسلمان و متحد هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز