خبرگزاری کار ایران

مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

در همه استانهای کشور نمایشگاه کتاب برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۱۷۹

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران فقط تهران نیست و در جهت تحقق این سیاست، در همه استان‌های کشور نمایشگاه کتاب برپا می‌شود.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایران فقط تهران نیست و در جهت تحقق این سیاست، در همه استان‌های کشور نمایشگاه کتاب برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده شب گذشته در آیین پایانی نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان در سنندج، با اشاره به عزم جدی دولت تدبیر و امید برای پایه گذاری قوی مولفه‌های فرهنگی در کشور افزود: تا پایان امسال ۹ نمایشگاه کتاب دیگر در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس این دیدگاه از سال گذشته تاکنون ۱۴ نمایشگاه کتاب با هدف تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و دسترسی آسان علاقمندان به کتاب در سطح کشور برگزار شده است.

امیرزاده تعداد ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه‌ها را پنج هزار و ۳۷۶ ناشر با ۷۲۳ هزار و ۳۵۱ عنوان ذکر کرد و گفت: بیش از ۱۴ میلیون و ۸۳۳ هزار جلد کتاب در این تعداد نمایشگاه عرضه شده است و براساس این آمار‌ها در هر نمایشگاه بیش از یک میلیون جلد کتاب ارایه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همزمان سه نمایشگاه کتاب در کشور برپا است، ادامه داد: سنندج، یاسوج و بیرجند هم اکنون شاهد رویداد بزرگ فرهنگی نمایشگاه کتاب هستند و دو روز دیگر نیز در خرم آباد نمایشگاه کتاب آغاز می‌شود.

امیرزاده گفت: در وضعیت نامساعد مالی این وزارتخانه هفت میلیارد ریال بن خرید کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شده که این مهم نشان از نگاه ویژه دولت به حوزه کتاب و مطالعه دارد.

مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگ استان فرهنگی کردستان دارد گفت: اهدای دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کتاب به استان کردستان را متعهد شده‌ایم که بخشی از کتاب‌ها به استان ارسال شده و بخش دیگر نیز به زودی ارسال خواهد شد.

امیر‌زاده به حمایت از ناشران، مولفان و نویسندگان نیز اشاره کرد و افزود: اعتبار اختصاص یافته به حوزه نشر و کتاب در استان کردستان را به چهار برابر افزایش داده‌ایم.

وی برگزاری برنامه‌های بزرگداشت شخصیت‌های برجسته فرهنگی و دینی استان کردستان را نیز جزو سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و کنگره امام شافعی(رض)، آیت الله گروسی، پروفسور پرتوماه و جایزه ادبی مولوی کُرد را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد که تعدادی از آن برگزار شده و برخی نیز برگزار خواهد شد.

امیرزاده برگزاری برنامه‌های تجلیل از مفاخر را نشان از توجه عمیق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به داشته‌ها و فرهنگ متنوع و غنی کردستان دانست.

وی برپایی نمایشگاه مشترک کتاب در اربیل کردستان عراق را نیز جزو برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و از استاندار و مسئولان استان کردستان نیز خواست برای برپایی این نمایشگاه تلاش کنند.

لازم به ذکراست: نمایشگاه بزرگ کتاب استان کردستان از چهارم آذر با حضور ۳۳۰ ناشر داخل و خارج استان کردستان در سنندج برپا شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز