خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

توسعه به معنای واقعی در روستاهای استان محقق نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۳۱۴

امروز شاهدیم که با وجود سرمایه گذاری‌ها در روستاها، هنوز توسعه به معنای واقعی در روستاهای استان محقق نشده است.

عبدالمحمد زاهدی، شامگاه چهارشنبه، در همایش توسعه روستایی در سنندج با اشاره به اینکه توسعه در جوامع اگر متوازن نباشد، در واقع توسعه‌ای روی نداده است، افزود: اگر توسعه مناطق جغرافیایی کشور به طور متوازن و یکسان شکل نگیرد توازن سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه برهم می‌خورد.

استاندار کردستان با یادآوری دلاوری‌های مردم کردستان در دوران دفاع مقدس، گفت: استان کردستان نیاز به توجه بیشتری از سوی دولت تدبیر و امید دارد.

زاهدی ادامه داد: مسئولین باید تلاش و کار کنند تا شرایطی در خور شایستگی‌های مردم استان کردستان ایجاد شود.

وی به جمعیت ۶۶ درصدی شهری و ۳۴ درصدی روستایی استان کردستان اشاره کرد و اضافه کرد: این نسبت در کشور ۷۱ درصد جمعیت شهری و ۲۹ درصد جمعیت روستایی است در حالی که در ابتدای انقلاب ۳۶ درصد جمعیت در شهر‌ها و ۶۴ درصد در روستا‌ها ساکن بودند.

زاهدی افزود: این اعداد نشان می‌دهد، سرمایه گذاری‌ها نتوانسته ماندگاری جمعیت روستایی که جمعیت تولید کننده کشور است را تحقق بخشد.

وی گفت: در توسعه روستایی سه امر اشتغال، درآمد و رفاه اهمیت دارد که اگر این سه مورد در روستا‌ها فراهم نشود مهاجرت به شهر‌ها ادامه خواهد داشت.

استاندار کردستان اظهار کرد: ۸۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کردستان دارای دهیار هستند در حالی که در کشور این میزان ۷۹ درصد است.

زاهدی طول راه‌های آسفالته کردستان را ۴۱ درصد بیان کرد و ادامه داد: این میزان در کشور ۷/۶۶ درصد است که نشان از اختلاف زیادی دارد.

وی افزود: راه‌های شوسه در کردستان نیز ۲۹ درصد ولی در کشور ۲۴ درصد است.

استاندار کردستان تصریح کرد: طرح هادی در استان در ۲۳ درصد روستا‌ها اجرا شده است که این میزان در کشور ۳۷ درصد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز