خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

ایجاد مشاغل کوچک، اولویت کاری مسئولان دولتی در کردستان است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۱۷۱

به‌دلیل نرخ بالای بیکاری در کردستان، ایجاد مشاغل کوچک و زود بازده و خانگی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌های کلان اولویت کاری مسئولان دولت در کردستان است.

عبدالمحمد زاهدی، شامگاه سه شنبه، در نشست با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان تشکیل شد، دو راهبرد اساسی را سیاست دولت برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور عنوان کرد.

وی اظهار داشت: از طریق دستگاه‌هایی همچون کمیته امداد امام خمینی، بسیج، میراثفرهنگی و اداره کار و امور اجتماعی مشاغل کوچک و خرد خانگی و از طریق دستگاه‌هایی هم چون جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن، تجارت و شرکت شهرک‌ها مشاغل کلان و احداثکارگاه‌های بزرگ تولید پیگیری خواهد شد.

زاهدی با تحسین سیاست‌های اشتغال زایی در کمیته امداد امام خمینی اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های اساسی جامعه هدف کمیته امداد با سایر بخش‌های اقتصادی این است که مددجویان کمیته امداد با بحث‌های سرمایه گذاری آشنایی کامل ندارند و همین موضوع مسئولیت کمیته امداد را خطیر می‌کند.

زاهدی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی می‌بایست جامعه هدف خود را از زمان پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال تا زمان بازاریابی و ایجاد پایداری در شغل مورد توجه و نظارت و ارزیابی داشته باشد و با دادن آموزش‌های لازم آن‌ها را تا بازارهای بزرگ هدایت کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر شغل پایداری نداشته باشد در واقع سرمایه‌ها هدر رفته است و به مانند سال‌های گذشته افزایش نقدینگی تنها سبب افزایش تورم و بحران در مشاغل می‌شود.

استاندار کردستان، بازاریابی را از دیگر موارد مهمی عنوان کرد که باید مورد توجه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) باشد. زیرا آن‌ها با بازارهای بزرگ آشنایی ندارند و شاغلان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی می‌بایست در گروه‌های بزرگ‌تر سازماندهی شوند تا تولیدات خانگی آن‌ها به بازارهای بزرگ منتقل شود.

زاهدی با انتقاد از اینکه اعتبار بانک‌های استان کردستان برای پرداخت تسهیلات به مددجویان کمیته امداد با تاخیر ابلاغ می‌شود، گفت: بانک‌های کردستان همکاری خوب و مناسبی با مددجویان دارند اما مدت زمان معطل ماندن افراد در سیستم اداری و سیستم بانکی باید کاهش یابد تا مددجویان سردرگم نشوند.

وی همچنین از بانک‌های خصوصی و دولتی خواست سیستم حاکمیتی و دستگاه‌های دولتی را برای اشتغال زایی بیشتر یاری دهند و سعی کنند تا پایان بهمن ماه اعتبارات ۹۳ جذب شود چون کمیته امداد کشور وعده داده‌اند که اگر در موعد مقرر اعتبارات موجود جذب شوند، این اعتبارات را افزایش دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز