خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ اولویت کاری وزارت راه و شهرسازی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۰۹

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی در مسکن مهر گفت: اتمام پروژه های مسکن مهر تا پایان سال ۹۴ یکی از اولویت های کاری وزارت راه و شهرسازی است.

احمد اصغری مهرآبادی، شامگاه چهارشنبه، در حاشیه افتتاح مسکن مهر سنندج و در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار داشت: در کل کشور ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر راکد و نیمه فعال وجود داشته است.

وی افزود: از مجموع این واحدهای راکد تاکنون ۲۳۰ هزار واحد آن بر مبنای شیوه نامه ها فعال شده است.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی بیان کرد: برای اتمام پرونده مسکن مهر نیاز به تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی به ویژه دستگاه های خدمات رسان و پرداخت کامل آورده های مردم هستیم.

مهر آبادی یادآور شد: دادن تسهیلات ویژه به پروژه مسکن مهر از سوری وزارتخانه یکی دیگر از راه های حمایتی برای اتمام طرح مسکن مهر در سال ۹۴ است.

وی ادامه داد: بحثاحداثمدرسه و مساجد و مغازه در حیطه کاری راه و شهر سازی نیست و با توجه به شرایط موجود و کمبودهای شدید در این طرح راه و شهر سازی وارد قضیه شده و تا کنون ۱۰۰ باب مدرسه و ۹۰ باب مدرسه را در این مجموعه‌ها ساخته است.

قائم مقام وزیر راه و شهر سازی گفت: از سال ۹۱ به دلیل تحریم ها، پیمانکاران با افزایش قیمت رو به رو شدند و بر مبنای آن آورده مردم هم بالا رفت و شاهد افزایش قیمت در پروژه مسکن مهر بوده ایم.

مهرآبادی اظهار داشت: اگر مردم در سطح کشور به قیمت واحدهای تمام شده مسکن مهر معترض هستند، می توانند مراتب اعتراض خود را اعلام کنند و وزارت راه و شهر سازی به صورت جدی این موضوع را پیگیری می کند.

وی در پایان سخنان خود افزود: اگر پیمانکار و یا تعاونی در روند احداثمسکن مهر قصور کرده باشند آنها جریمه می شوند وحساب آنها بررسی می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان نیز در جریان افتتاح پروژه های مسکن مهر سنندج گفت: با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهر در کردستان افتتاح شد.

محمدصادق وجدی اظهار داشت: ۶۰۰ واحد در سنندج و مابقی در دیگر شهرستان های استان به صورت همزمان افتتاح می‌شود.

وی افزود: با احتساب هر واحد ۵۰۰ میلیون ریال برای مجموع هزار و ۵۰۰ واحد مسکن مهری که امروز افتتاح می شود ۷۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان با اشاره به سهمیه استان در حوزه مسکن مهر، بیان کرد: تعداد کل واحدهای مسکن مهر استان ۴۰ هزار و ۵۰۰ واحد است.

وجدی یادآور شد: ۳۶ هزار واحد آن مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار جمعیت و چهار هزار و ۸۰۰ واحد دیگر آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.

وی ادامه داد: از سهمیه مسکن مهر استان کردستان تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: علاوه بر افتتاح یک هزار و ۵۰۰ واحد امروز تا پایان سال آینده ۱۵ هزار و ۵۰ واحد باقی‌ مانده به مرحله بهره ‌برداری می ‌رسد.

وجدی اظهار داشت: پیگیری حل مشکلات مسکن مهر در استان یکی از برنامه های وزیر راه و شهرسازی است و این وزارتخانه برنامه های خوبی برای رفع مشکلات مسکن مهر دارد که با اجرای این برنامه ها شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود مشکلات و محدودیت های اعتباری میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن مهر استان کردستان بیشتر از میانکین کشوری است که این نشان از تلاش و جدیت مجموعه راه و شهرسازی، مجموعه مدیریتی استان و حمایت نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز