خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان خبرداد:

800 میلیارد تومان سرمایەگذاری دولت و بخش‌خصوصی در حوزە فن‌‌آوری‌های نوین در کردستان

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۰۹۳

استاندارکردستان درنشستی تحت عنوان برنامە توسعە کسب و کاراشتغال پایدار(تکاپو) با وزرای تعاون ٬کار و رفاە اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات از سرمایە گذاری 800 میلیارد تومانی در حوزە فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.

بە گزارش خبرنگار ایلنای کردستان، عبدالمحمد زاهدی در این نشست کە با حضور ۱۵ شرکت معتبر فعال در حوزە ITC برگزار شد با بیان این مطلب افزود: این میزان سرمایەگذاری کە ظرف مدت دو سال انجام می پذیرد منجر بە ایجاد اشتغال مستقیم برای شش هزار نفر خواهد شد.

وی افزود: علاوە بر شغل هایی کە بصورت مستقیم ایجاد می‌شود بین 18 تا 24 هزار شغل غیر مستقیم نیز در بخش های IT و ITC ایجاد می شود.

زاهدی با بیان اینکە استان کردستان ظرفیت‌های مطلوب و قابل توجهی در حوزە فناوری و اطلاعات دارد، گفت: از دو سال پیش و با سفر وزرای تعاون ٬ کار و رفاە اجتماعی و فناوری اطلاعات و ارتباطات بە استان این موضوع مطرح و در دستور کار قرار گرفت کە خوشبختانە امروز منجر بە توافق نهایی و وارد فاز اجرایی شد.

وی با اشارە بە اینکە سرمایەگذاری این کار توسط دولت و بخش خصوصی صورت می گیرد، اضافە کرد: استان کردستان هم‌اکنون دارای زیرساخت های مطلوب در بخش ارتباطات است و در حوزە مهارت‌آموزی نیز جزو استان های برتر کشور بە شمار می رود.

وی افزود: در طول سە سال گذشتە جهش قابل توجهی در زیرساخت های ارتباطاتی استان اتفاق افتادە و این روند همچنان با سرعت ادامە خواهد داشت.

استاندار کردستان یادآوری کرد: سرمایە گذاری این شرکت‌ها در کردستان علاوە بر ایجاد شغل پایدار تولید ثروت را نیز بە دنبال خواهد داشت.

زاهدی، بیکاری را عمدە مشکل کشور و استان های کمتر توسعە یافتە نظیر کردستان دانست و افزود: ما برای توسعە پایدار نیازمند ایجاد اشتغال پایدار و خلق ثروت از فناوری‌های نوین هستیم.

وی با بیان اینکە هیچگاە در کرستان مانعی برای سرمایەگذاری بخش خصوصی وجود نخواهد داشت، افزود: قول مساعد می‌دهیم کە دولت در کردستان نهایت همکاری و همراهی را با سرمایەگذاران بخش خصوصی خواهد داشت.

زاهدی در ادامە اظهار داشت: این نشست مشترک در آیندە نزدیک در سنندج برگزار می شود کە این نیز خود عامل شناخت بیشتر، هم اندیشی و تسریع در اجرای کارها خواهد شد.

استاندار کردستان اضافە کرد: شرکت‌های سرمایەگذار بخش خصوصی از توان و ظرفیت دانشگاهی و بومی استان بطور کامل استفادە خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز