خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار کردستان خواستار شد:

بی‌خطرسازی و دفن زباله‌های عفونی با دقت کامل انجام شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خواستار رعایت کامل و دقیق نحوه بی‌خطرسازی و دفن زباله‌های عفونی در استان شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان، علیرضا آشناگر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه توجه به سلامت  شهروندان و سالم‌سازی محیط از مهم‌ترین موضوعات است افزود: با توجه به اینکه زباله‌های تولید شده در بیمارستان‌ها جزو زباله‌های خطرناک به شمار می‌روند لازم است دستگاه‌های متولی دراین‌باره حساسیت و جدیت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هم اکنون در مراکز درمانی شهرستان‌های استان زباله‌های عفونی به صورت استاندارد و با بهره‌گیری از تجهیزات بی خطرساز مستقر در آن مراکز انجام می‌گیرد، اضافه کرد: لازم است برای اطمینان‌بخشی به شهروندان گزارش کامل و مبسوطی از نحو جمع‌آوری زباله‌ها و پسماندهای بیمارستانی و چگونگی بی‌خطرسازی  و ضدعفونی آنها تهیه و به مردم اطلاع‌رسانی شود.

آشناگر توجه به جمع‌آوری صحیح وتفیکیک زباله از مبدأ را حائز اهمیت برشمرد و گفت : شهرداری و سازمان بازیافت زباله باید تفکیک زباله را از درب منازل در دستور کار قرار دهند چرا که از همین زباله با برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات موردنیاز می‌توان ثروت تولید کرد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود خروج بخشی از بیماران استان برای معالجه به استان‌های همجوار را مورد توجه قرار داد و گفت : بنا به گزارشی که در این رابطه تهیه‌شده است حدود 20 درصد از بیماران کردستانی برای معالجه به دیگر استان‌ها می‌روند.

آشناگر اضافه کرد: بر اساس همین گزارش اثرات منفی اقتصادی و خسارت وارده به سیستم درمان و بیمه‌ها که از همین مراجعه بیماران به دیگر استان‌ها ناشی می‌شود رقمی در حدود دو هزار میلیارد ریال است .

وی تصریح کرد : باید با جذب فوق تخصص ، متخصص و امکانات درمانی مورد نیاز تا حد زیادی از میزان این مراجعات به خارج از استان کاست.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود عدم شرکت اکثر مدیران کل در جلسه کارگروه سلامت را غیرقابل قبول خواند و گفت: علاوه بر برخوردهای قانونی که در این زمینه صورت خواهد گرفت از این به بعد مدیران خود باید به همراه کارشناس مربوطه در جلسات مربوط به بخش سلامت باید شرکت کنند و هرگونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفتنی نخواهد بود.

کد خبر : ۴۰۱۰۰۴