خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان کردستان:

تشکیل تعاونی‌های «صادرات‌محور‌تخصصی» ضروری است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کردستان تشکیل تعاونی های صادرات محورتخصصی در دستور کار کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، محمودیان در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و استان‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت با مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن و اتحادیه صادرکنندگان استان کردستان، با اشاره به استاندارهای خاصی که کشور عراق برای تجارت با ایران لحاظ شده است افزود: کارگزاران دولت اقلیم کردستان  علی رغم سلیقه خود برای کالاهای ایرانی بهانه‌تراشی می‌کنند و در برخی موارد کالاها را برگشت داده می شوند.

وی خواستار پیگیری‌های لازم از سوی معاون وزیر و متولیان امر در سطح کشور برای برطرف شدن این مشکل شد و خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی در دیدار استاندار کردستان و استاندار سلیمانیه برای رفع این مشکل منعقد شده اما به نتیجه ای نرسیده است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان کردستان افزود: در بحث اختصاص مشوق‌های صادراتی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با وجود پیگیری‌های صورت گرفته و تلاش‌هایی که انجام شده  در حد شعار باقیمانده است، گفت: این مشوق‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه تجارت در کردستان داشته باشد، اما متاسفانه جنبه عمل به خود نگرفته است.

وی خواستار پیگیری  راه‌اندازی بانک جهت واریز وجه سرمایه گذاران در کشورهای مختلف شد و گفت: این کار موجب می‌شود که صادرکنندگان حاصل صادرات خود را به صورت چمدانی حمل نقل ننمایند و با سرمایه‌گذاری در این بانک‌ها بسترتوسعه صادرات بیشتری را فراهم سازند.

نائب رئیس اتاق تعاون نیز در این دیدار گفت:اتاق بازرگانی استان در یکی 2 سال گذشته همدل و همراه سعی در رفع مشکلات و موانع سد راه فعالیت اعضای خود بوده و حرکت‌های مناسبی را در این راستا انجام داده است.

صمدی خواستار تشکیل تعاونی‌های صادرات محور تخصصی در استان شد و گفت: تعاونی‌های صادرات محور از نیازهای اساسی برای تقویت صادرکنندگان و توسعه صادرات در کردستان می باشد.

کد خبر : ۴۰۴۹۰۲