خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش در شورای ادرای کردستان:

تقویت سرمایه اجتماعی بزرگترین دستاورد دولت بوده است

وزیر آموزش و پرورش گفت: تقویت سرمایه اجتماعی بزرگترین دستاورد دولت تدبیر و امید بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازکردستان؛ علی اصغر فانی که به عنوان نماینده هیات دولت به کردستان سفر کرده است؛ در جلسه شورای اداری استان افزود: ما همچنان به حضور مردم، امید مردم و در صحنه بودن مردم نیاز داریم چرا که دولتی موفق‌تر است که همراهی مردم را داشته باشد.

فانی اقتصاد روزهای آغازین دولت تدبیر و امید را اقتصادی مواجه با رکود تورمی اعلام کرد و افزود: تورم بیش از 40 درصد بود که با تلاش‌های دولت یازدهم در حال حاضر تورم به حدود 9 درصد رسیده و رشد اتصادی از منفی 6 و 8 دهم درصد به بیش از مثبت 4 درصد رسیده است که جهشی 10 درصدی در توسعه و رشد اقتصادی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود رشد اقتصادی تا پایان سال 95 به 5 درصد و تا پایان سال 99 به 8 درصد برسد خاطرنشان کرد: حل همه مشکلات منوط به رشد اقتصادی است و مقام معظم رهبری نیز در این باره تاکید داشتند اولویت امروز کشور اقتصاد است.

نماینده هیات دولت در کردستان ادامه داد: رئیس جمهور با تمام تلاش به دنبال اجرای عملیاتی اقتصاد مقاومتی است که نسخه شفابخش اقتصاد است لذا یکی از دستاوردهای دولت در این 3 سال کاهش رشد تورم و خروج از رکود و آغازی برای رشد توسعه اقتصادی است.

فانی از دیپلماسی فعال در روابط خارجی به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم نام برد و اظهار کرد: بخشی از ایران هراسی و اسلام هراسی که به کشور تحمیل شده بود برداشته شده است و امروز حل مسائل و مشکلات منطقه و جهان بدون حضور موثر جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست.

وزیر آموزش و پرورش طرح تحول سلامت و رایگان شدن درمان و تامین داروی مورد نیاز بیماران در داخل کشور را از موفقیت‌های بزرگ این دولت توصیف کرد و ادامه داد: در بحث امنیت داخلی و ایجاد آرامش و تقویت امید در مردم نیز شاهد اقدامات خوبی در سیاست داخلی کشور هستیم.

فانی رشد در بخش صنعت را قابل قبول دانست و افزود: در بخش کشاورزی نیز بعد از 12 سال در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم، ذخیره گندم کشور بسیار بالاست و این پشتوانه خوبی برای کشور است.

کد خبر : ۴۰۵۱۰۳