خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خبر داد:

افزایش 30 درصدی هوشمندسازی مدارس در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از افزایش 30 درصدی بحث هوشمندسازی مدارس خبر داد و گفت: طبق دستور استاندار کردستان تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید یک تا 2 مدرسه را هوشمندسازی کنند.

به گزارش ایلنا، رشید قربانی  در دیدار وزیر آموزش و پرورش با فرهنگیان استان کردستان گفت: توسعه انجمن‌های علمی و افزایش آن به 7 مورد، برگزاری دوره آموزشی دانش‌افزایی و ارتقاء صلاحیت ویژه مدیران مدارس و تجلیل از 320 اثر از جمله اقداماتی بوده که درآموزش و پرورش استان انجام شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه 99 درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه‌های جاری می‌شود توجه به ارتقا و بهینه‌سازی نیروی انسانی نیازی ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد:  در سال تحصیلی 93-94 با وجود کم شدن یک‌هزار و 300 نفر پرسنل به علت بازنشستگی و افزایش 11 هزار دانش‌آموز به جمعیت 250 هزارنفری دانش‌آموزان سال تحصیلی تعداد نیروهای حق‌التدریس از 21 هزار نفر به 8 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

قربانی تصریح کرد: برای ساماندهی و سازماندهی دقیق نیروی انسانی در سال تحصیلی گذشته هیچ نیرویی وارد آموزش و پرورش نشده است.

وی در مورد ارتقای پوشش تحصیلی و انسداد مبادی بی‌سوادی در استان نیزگفت: با تلاش‌هایی که در کردستان صورت گرفته است، تنها 9 نفر از افراد واجد شرایط به مدرسه نمی روند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان افزود: کردستان در زمینه پوشش دوره پیش‌دبستانی با وجود اینکه یکی از استان‌های محروم کشور است، از میانگین کشوری بالاتر بوده و توانسته  75 درصد از واجدین شرایط را تحت پوشش قراردهد.

قربانی با بیان اینکه در سال گذشته چندین کلاس درس به صورت تک نفره در سطح استان برگزار شده است، گفت: تاکنون 2 آزمایشگاه نانو در سطح مدارس استان راه‌اندازی شده و مقدمات و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی چندین آزمایشگاه جدید نیز در دستور کارآموزش وپرورش قرار دارد.

وی از کسب رتبه برتر آموزش و پرورش کردستان در زمینه اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور و همچنین کسب رتبه برتر در برگزاری شورای آموزش و پرورش در سطح کشور خبر داد و گفت: در زمینه تولید محتوای الکترونیکی و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت در جشنواره‌های علمی جابربن حیان نیز اقدامات بسیار خوبی در سطح استان انجام شده است.

قربانی خاطرنشان کرد: بیش از 500 نفردانش‌آموز کردستانی در کنکور امسال رتبه زیر 3 هزار را کسب نموده اند که این نشان از ظرفیت و استعداد بسیار بالای دانش آموزان این استان است.

وی از افزایش 30 درصدی بحث هوشمندسازی مدارس نیز خبر داد و گفت: طبق دستور استاندار کردستان تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی باید یک تا 2 مدرسه را هوشمندسازی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان خاطرنشان کرد: برای توسعه و اجرای دولت الکترونیک جایگزین کردن اینترانت به جای اینترنت را در استان اجرا و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

کد خبر : ۴۰۵۵۹۵