خبرگزاری کار ایران

کشاورزان دولت را در اقتصادی کردن کشاورزی یاری کنند

استاندار کردستان در مراسم بهره‌برداری از مجتمع آبیاری نوین روستای امیرآباد موچش، با یادآوری اینکه ما نزولات آسمانی را در مناطق کوهستانی و کشاورزی را در دشت‌های استان داریم و انتقال آب برای دولت هزینه‌بردار است، از دست اندرکاران و کشاورزان خواست تا با استفاده از روش‌های نوین کشاورزی دولت را در اقتصادی کردن کشاورزی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این مراسم که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، عبدالمحمد زاهدی اظهار داشت: در برآورد هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی، آب مصرفی نادیده گرفته می‌شود و این در حالی است که تامین و انتقال آب برای دولت بسیار هزینه‌بردار است.

وی  آب را یکی از مهمترین و ارزشمندترین نعمات بی‌پایان الهی عنوان و خاطرنشان کرد: بدون آب زندگی امکان‌پذیر نیست و همه باید شکرگذار این نعمت باشیم که بهره‌برداری مناسب از آن یکی از مصادیق شکر نعمت است.

زاهدی همچنین گفت: در مجموع، تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا ما را با مشکلاتی رو به رو کرده که باید با همت خدمتگزاران مردم در دولت و استفاده مردم از شیوه‌های نوین علمی در بهره برداری از آب این مشکلات را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به عزم جدی دولت برای حمایت از کشاورزان گفت: باید با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و تنظیم الگوی کشت در راستای برداشت بیشترین محصول با مصرف آب کمتر، بهره‌برداری را به حداکثر برسانیم.

زاهدی به افزایش روزافزون هزینه‌های زندگی در شهر و روستا اشاره کرد، افزود: باید کاری کنیم که با اقتصادی کردن کشاورزی درآمد کشاورزان افزایش یابد و در کنار فعالیت‌های کشاورزی و باغداری، از دیگر صنایع از جمله زنبورداری، دامپروری و صنایع دستی هم کسب درآمد کنند.

زاهدی به جهاد کشاورزی و امور آب دستور داد: برنامه‌ریزی‌های مناسب برای شناسایی مناطق مستعد کشاورزی و تامین و انتقال آب به این مناطق انجام دهند.

کد خبر : ۴۰۵۷۵۵