خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار کردستان مطرح کرد:

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: خوشبختاته در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به گردشگری وجود دارد و این حوزه تقویت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرستان، امیر قادری اظهار کرد: برگزاری این همایش‌ها در راستای تقویت ظرفیت گردشگری بوده که اصل انکارناپذیری در توسعه است و قطعا در استان کردستان می تواند بسیار موثر و نقش آفرین باشد.
 
وی افزود: می دانیم که انسان زندگی خود را با سفر آغاز کرده و سفر در سرشت آدمی نهاده شده است و بویژه پس از جنگ جهانی دوم که توسعه ای را در زیرساخت ها و حمل و نقل در کل دنیا داشتیم، بحث گردشگری اهمیت بیشتری در دنیا یافته است.
 
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه سفر، امروزه با زندگی مردم عجین شده است، گفت: در چنین شرایطی باید از پتانسیل هایی که در این زمنیه در استان و در شهرستان ها وجود دارد استفاده بکنیم.
 
قادری تصریح کرد: شرایط اقتصادی گردشگری به گونه ای رقم خورده که در برخی کشورهای دنیا صنعت گردشگری با صنایعی مانند نفت و خودروسازی در حال رقابت است و حتی در برخی کشورها صنعت گردشگری که درآمدهای ارزی زیادی دربر دارد، را بر این دو صنعت اولویت می دهند.
 
وی افزود: در بعضی نقاط جهان مسئولان و برنامه ریزان با یک برنامه ریزی خردمندانه توانستند در زمینه ارزآوری و درآمدهایی که از این ناحیه برای رفاه مردم به دست می آورند، در موضوع گرشگری اقدامات ارزشمندی کرده و از این ظرفیت ها به درستی افتاده کردند.
 
معاون استاندار کردستان با طرح این پرسش که چرا ما در کشور به این صنعت توجه نکینم، افزود: گفته می شود در ایران هنوز به گردشگری به عنوان یک صنعت نگریسته نمی شود و بیشتر به عنوان خدمات به آن نگاه می شود، اما اگر به عنوان یک صنعت به آن نگاه کنیم می توانیم از تسهیلات ارزشمند بخش صنعت در زمینه گردشگری استفاده کنیم.
 
قادری افزود: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به گردشگری وجود دارد و این حوزه تقویت شده است.
 
وی افزود: در کردستان هم شرایطی مشابه و حتی برتر در زمینه گردشگری حاکم است و از ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری در استان برخوردار هستیم.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به طبیعت زیبا و بکر مریوان، اورامانات و سروآباد و فرهنگ و آداب و سنت های این منطقه گفت: این ناحیه از قطب های گردشگری استان بوده و به همین دلیل به این شهر و شهرستان ها توجه ویژه می شود.
 
قادری اظهار کرد: نیاز است فرودگاه سنندج تقویت شود و نیاز است که در زمینه ارتباطات و راه های ارتباطی به این منطقه از استان توجه جدی صورت بگیرد و پیگیری های جدی که انجام می شود به دلیل اهمیت این شهرستان است و اهمیتی که در بخش گردشگری خود را نشان می دهد.
 
وی افزود: زریوار با طبیعت زیبای خود می تواند موجب توسعه استان شود.
 
معاون استاندار کردستان اظهار کرد: همایش گردشگری و باستانشناسی کار ارزشمندی است و باستانشناسی می تواند بر گردشگری اثر بگذارد.
 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر جنبه اقتصادی که گردشگری فرهنگی دارد باید به این واقعیت هم توجه کنیم که از این طریق می توان گذشته شهر و منطقه و شهرستان را یادآوری کنیم.
 
قادری با تأکید بر اینکه ارتباط میان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری بحث مهمی است، افزود: صنایع دستی از گردشگری تاثیر می پذیرد و گردشگری بر توسعه صنایع دستی اثرگذار است.
 
معاون استاندار کردستان با بیان اینکه ادغام سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قالب یک سازمان با فکر صورت گرفت، اظهار کرد: با این ادغام این 3 حوزه با یکدیگر ارتباط داده می‌شوند و می توانیم از این ظرفیت ها به خوبی بهره بگیریم.
 
وی در ادامه گفت: شهرداری ها باید در زمینه گردشگری و محیط زیست و زمینه های فرهنگی بیشتر ورود پیدا کنند که این قضیه در سطح استان نیز دنبال می شود.
 
معاون استاندار کردستان افزود: چون متولی شهرها در این زمینه با اهداف و رسالت های شهرداری گره خورده است لذا نیاز است شهرداری ها بیشتر به بحث گردشگری توجه کنند و امیدواریم بتوانیم گام های اساسی و استواری برای توسعه گردشگری در استان برداریم.

کد خبر : ۴۱۵۸۴۲