خبرگزاری کار ایران

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کردستان باید از باغداری سنتی به سمت باغداری حرفه ای حرکت کند

کد خبر : ۴۳۳۹۵۶

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ضرورت حرکت از باغداری سنتی به سمت باغداری حرفه ای در افزایش عملکرد تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش ایلنا، اردشیر پورحبیبی با اشاره به اینکه از سطح 30 هزار هکتار باغ های استان ۷ هزار و 200 هکتار آن به پرورش گردو اختصاص دارد، گفت: بیشترین سطح زیر کشت به ترتیب مربوط به شهرستان‌های سنندج، سروآباد و مریوان است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۱ هزار تن گردو در سطح استان برداشت می شود، افزود: 15 هزار بهره بردار در استان مشغول فعالیت هستند و در کردستان 15 هزار نهال پیوندی وجود دارد و این استان موفق ترین استان کشور در تولید نهال گردوی پیوندی در سطح تجاری است.

پور حبیبی اظهار داشت: از تعداد نهالستان های موجود در کردستان دو نهالستان به صورت انبوه و بقیه نهالستان هادر سطح کمتری تولید دارند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر پیوند گردو به صورت تجاری در کشور آغاز شده و در حال حاضر شش نهالستان گردوی پیوندی در کردستان وجود دارد که با اجرای طرح های جدید کشاورزی امید است افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه حرکت از باغداری سنتی به سمت باغداری حرفه ای بسیار ضروری است گفت: در باغداری افزایش عملکرد بسیار با اهمیت است.

پورحبیبی با بیان اینکه کاشت بذر جواب نمی‌دهد ابراز داشت: باید از نهال استفاده کرد و جهاد کشاورزی برای نهال یارانه می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز