خبرگزاری کار ایران

سرپرست بهزیستی سنندج مطرح کرد:

برای مبارزه با اعتیاد پیشگیری باید در اولویت باشد

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۷۰۷

سرپرست بهزیستی سنندج درجلسه شورای مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری برگزار شد، گفت: در امر مبارزه با اعتیاد پیشگیری باید در اولویت فعالیت‌ها باشد و در این راستا بهزیستی طرح‌هایی را اجرا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسلان یار احمدیانی خاطرنشان کرد: بهزیستی در 4 حوزه فعالیت دارد که در امر مبارزه با اعتیاد بحث پیشگیری در اولویت است که شامل طرح اجتماع محور و فصل می شود.

وی ادامه داد: طرح فصل، سال گذشته برای اولین بار در استان اجرا شد و امسال هم تمدید شده است که در راستای این طرح با آموزش و پرورش هماهنگی های لازم در طی 8 جلسه صورت گرفته است .

وی اذعان کرد: این طرح در  مهد کودک‌ها و مدارس اجرا می‌شود که در آن آموزش‌هایی در خصوص ارتباط بین والدین و بچه ها و چگونگی تصمیم گیری‌های والدین برای فرزندانشان است که مهمترین هدف آن ایجاد فضای مناسب تربیتی در خانواده ها است  به طوری که قدرت نه گفتن و اعتماد به نفس کودکان و نوجوانان را افزایش دهد.

یاراحمدیانی در ادامه بیان داشت: در طرح اجتماع محور قراردادهایی با ( NGO )ها منعقد شده است که بر اساس آن فعالیت‌هایی در جهت مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر و روستاها انجام می‌گیرد که مهمترین آنها مسابقات کمرکشی، مسابقه نقاشی بین نوجوانان با شعار پیشگیری از اعتیاد و نه گفتن به اعتیاد با برپایی نمایشگاه‌ها در مسجد جامع سنندج و توزیع بروشورها در این راستاست.

سرپرست بهزیستی تصریح کرد: در طرح درمانی که در سنندج اجرا می‌شود ، 3 مرکز اقامتی در نظر گرفته شده است که هدف اصلی آن تولدی دوباره و بازگرداندن معتادان به زندگی واقعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز