خبرگزاری کار ایران

حسین فیروزی:

صنایع تبدیلی لازمه حیات کشاورزی در کردستان است/ پدیده حاشیه‌نشینی را بر نمی‌تابیم

معاون استاندار کردستان وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی را از ضروریات توسعه کشاورزی استان دانست.

به گزارش ایلنا، حسین فیروزی امروز در گردهمایی شرکت‌های تعاونی روستایی که با حضور مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در سنندج برگزار شد  ضمن گرامیداشت ماه مولود اظهار داشت: این ماه برندی برای کردستان محسوب می‌شود چراکه ولادت حضرت رسول مختص به یک روز نیست بلکه در کردستان ارزش بالایی دارد و مردم یک ماه را به جشن اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه روستا میراث بشری برای ما هستند، گفت: روستا در این مناطق جایگاه ویژه‌ای دارند و صرفا حضور فیزیکی ندارند، بلکه یک دستگاه اقتصادی، اجتماعی و معنوی است.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان تداوم انسجام و توسعه همه‌جانبه روستاها را ضروری دانست و ابراز داشت: کردستان پدیده حاشیه‌نشینی را بر نمی‌تابد و گسترش این امر را بر خلاف مشی خود می‌داند بنابراین در راستای کاهش این پدیده باید توجهات ویژه‌ای به روستاهای استان معطوف شود.

وی تصریح کرد: باید فراتر از توسعه اقتصادی به روستاها توجه شود و برای تکامل و رونق بیشتر اهتمام ورزیم.

فیروزی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی فعالیت‌های مناسبی صورت گرفته عنوان کرد: تا قبل از اینکه جهاد کشاورزی در کشور بوجود آید ملزومات روستا در خود روستا برآورده می‌شد به عبارتی روابط خود تنظیمی در روستا حاکم بود و بعدها جهاد کشاورزی به روابط خود با روستا نظم و سرعت خاصی را بخشید.

معاون امور اقتصادی کردستان جهش 2/5  برابری دولت در حوزه کشاورزی را قابل تقدیر دانست و گفت: با وجود مشکلات بسیار عملکرد دولت تدبیر و امید بسیار مطلوب بوده است.

وی با تاکید بر اختصاص انبار و سیلوهای مناسب به کشاورزان ابراز داشت: با همت و همسویی دستگاه های متولی می توان اعتباراتی را برای ساخت سیلو اختصاص داد و لازمه ی تحقق این مهم مشارکت می باشد.

فیروزی در پایان گفت: امروزه کشاورزی بر اساس رقابت پذیری می تواند توسعه پیدا کند و در کردستان بدون وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی این مهم دست‌یافتنی نیست و باید اتحادیه‌ها و تشکل‌های روستایی همراهی لازم را در این راستا داشته باشند

کد خبر : ۴۳۹۹۴۷