خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان:

نصب بیش از 2500 کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۷۸۹

مدیر عامل شرکت آب‌های منطقه‌ای کردستان گفت: تاکنون 2 هزار و 511 دستگاه کنتور هوشمند روی چاه های آب کشاورزی در استان نصب شده است.

به گزارش ایلنا، اقبال شانظری با بیان این مطلب اظهار داشت: آب مورد نیاز 100 شهر بزرگ استان از سدهای مختلف استان تامین می شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا افق 1420 مشکل و دغدغه ای از نظر تامین آب شرب در استان نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر منابع آبی اطمینان بخشی در برخی از شهرستان های استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: آب مورد نیاز تعدادی از شهرها نیز از سدهای در دست احداث تامین خواهد شد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان اگر تاسیسات آبرسانی همزمان با احداث سدها در استان تکمیل شود، نگرانی در مورد تامین آب مورد نیاز وجود نخواهد داشت.

شانظری در ادامه با بیان اینکه اجرای احیاء و تعادل بخشی با هدف مدیریت بهینه و کنترل مصرف آب های زیرزمینی از مهم ترین اولویت های وزارت نیرو و شرکت های آب منطقه ای در هر استانی است تصریح کرد: نصب کنتور های هوشمند آب و برق روی چاه های غیرمجاز از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

وی اضافه کرد: کنترل چاه های دارای پروانه بهره برداری، انجام برنامه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب و ایجاد تعادل بین منابع و مصارف در آب زیرزمینی در یک افق 20 ساله از دیگر برنامه ها و اقدامات در این حوزه است که با جدیت خاص در سطح استان دنبال می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز