خبرگزاری کار ایران

قنبر موسی‌نژاد:

زکات جمع‌آوری شده هر نقطه از استان فقط در همان نقطه هزینه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۶۹۶

مدیرکل کمیته‌امداد استان کردستان گفت: هر مقدار زکاتی که هر نقطه از استان جمع‌آوری شده همان نقطه هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سنندج، قنبر موسی‌نژاد در همایش یک‌هزار نفری شورای زکات استان کردستان پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار استان کردستان، ریاست کل کمیته امداد کشور و فرماندار و بخشداران، امامان جمعه و روسای زکات استان که در سالن امام‌خمینی برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان علمای استان تعامل و همکاری خاصی با اداره کل کمیته‌امداد امام‌خمینی در همه حال داشته و ماموستاها و علماها در مسیر شورای زکات و تشکیلات امداد  همیشه پیش قدم و همراه بوده اند.

وی گفت: شوراهای زکات در شهرها و بخش‌های مختلف در بحث ترویج زکات و احیای زکات قدم‌های خوبی در استان برداشته شده و جز چند استان برتر کشور در طول چندین سال متوالی است چراکه مردم استان کردستان به فرایض و موضوعات دینی توجه بسیاری دارند.

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی استان کردستان  در ادامه گفت: طبق مسیر شورای زکات که برای دبیرخانه مشخص کرده در واقع اهمیت زکات طبق آیات قرآن، اولین کسانی که باید از زکات بهره بگیرند فقرا و مساکین هستند لذا تاکید شورای زکات در کمیته‌امداد براساس مسیری است که خداوند بزرگ برای مسلمانان مشخص کرده و مسیر هدف زکات فقط به سمت نیاز و نیازمندان است.

موسی‌نژاد به عملکرد هزینه زکات سال 95  اشاره کرد و افزود: هدف‌گذاری کمیته امداد امام‌خمینی در سال 95 بالغ بر 13 میلیارد و پانصد میلیون تومان زکات بوده که تا پایان آذرماه بیش از 10 میلییارد و پانصد میلیون تومان، بیش  از87 درصد آن محقق شده است.

وی متذکر شد:  60 درصد زکات محقق شده در امور محرومان و نیازمندان منطقه هزینه شده لذا براساس دستور مقام معظم رهبری و طبق احکام دینی هر مقدار زکاتی که در هرنقطه از استان جمع آوری شده، در همان نقطه هزینه شود لذا یک‌ریال زکات یک روستا به روستای دیگر منتقل نکردیم و صرفا صرف نیازمندان و امور عام‌المنفعه همان منطقه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان گفت: تمامی معتمدانی که در شورای زکات حضور دارند به نمایندگی از طرف شورای زکات و فعالان جمع آوری و به نمایندگی از طرف مردم هزینه می‌شود و نظارت کاملی بر هزینه کرد زکات در استان خواهند داشت.

موسی‌نژاد عنوان کرد: آن چیزی که سال 95 در مسیر زکات تلاش و هزینه شده، احداث و ساخت بیش از 50 واحد مسکونی در استان کردستان از محل زکات جمع‌آوری شده و تحویل نیازمندان داده شده است. تکمیل و بازسازی 70 پروژه مساجد، همچنین بیش از 18 واحد مسکونی نیز از محل زکات  بهسازی و کمک شده است.

وی بیان کرد: رفع درمانی بیش از 150 نفر از بیماران صعب‌العلاج و نیازمند، آزادسازی زندانیان، کمک ادامه تحصیل بیش از 270 دانش‌آموز که در آستانه ترک‌تحصیل بودن از طریق جمع آوری زکات هزینه شده است پس 18 هزار و پانصد نفر در استان کردستان از آیدات زکات در سال 95 در حوزه‌های مختلف به صورت موردی به کمک خیرین کمک‌رسانی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز