خبرگزاری کار ایران

بخشدار مرکزی سنندج:

توجه به امور فرهنگی روستاها یکی از ضروریات است

asdasd
کد خبر : ۴۴۸۲۲۷

بخشدار مرکزی‌سنندج گفت: در بخش مرکزی در سال 95 توجه ویژه‌ای به امور فرهنگی روستاها شده و اقدامات مناسبی در زمینه راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و امور بهداشتی و ورزشی در روستاهای این بخش انجام‌گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طارق صلواتی در همایش دهیاران بخش مرکزی سنندج که امروز در سالن جلسات فرمانداری سنندج برگزار شد، ضمن تأکید بر اینکه توجه به امور فرهنگی روستاهایی از ضروریات است.

بیان داشت:65 روستا در بخش مرکزی دارای شورا هستند که از این تعداد 8 روستا دارای شورای 5 نفره و بقیه 3 نفره هستند تعداد 56  نفر دهیار در روستاهای بخش مرکزی متناسب با جمعیت روستاها مشغول به فعالیت بوده که 8 نفر دهیاران از بانوان هستند.

وی در خصوص پروژه‌های آماده اظهار داشت: تعداد 96 پروژه جهت بهره‌برداری و افتتاح در ایام دهه فجر سال جاری آماده  خواهد شد.

بخشدار مرکزی سنندج ضمن تأکید بر اینکه توجه به امور فرهنگی  روستاهایی از ضروریات است گفت: در بخش مرکزی در سال 95 توجه ویژه‌ای به امور فرهنگی روستاها شده و اقدامات مناسبی درزمینه راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه‌های روستایی و امور بهداشتی و ورزشی در روستاهای این بخش انجام‌ گرفته است.

طارق صلواتی افزود: در بحث برگزاری اردوی دهیاران گفت: اردو به مقصد خوزستان برای بیش از 30 نفر از دهیاران این بخش برگزار شد  و  دهیاران از مناطق مرزی و عملیاتی دوران دفاع مقدس بازدید نمودند.

وی در مورد ارتباط و اطلاع‌رسانی به مردم  گفت: یکی از راه‌های ارتباط بیشتر با مردم  شرکت در نمازهای جمعه و جماعات و استفاده از تریبون نماز جمعه است که بخشدار مرکزی در این زمینه فعال عمل کرده و در جمع مردم حضور یافته است 

 جهانگیری نماینده دهیاران گفت: مشکل آب شرب و  آب کشاورزی یکی از مشکلات اساسی بیشتر روستاهای بخش مرکزی است که باید برای فصل گرما راهکارهای اساسی اندیشیده شود.

جهانگیری به طرح‌های هادی اشاره کرد و ابراز داشت: باید در بسیاری از روستاها این طرح بازنگری و محدوده‌ها افزایش یابد.

نماینده دهیاران به لزوم توجه به مسائل آموزشی اشاره کرد و افزود: در بعضی از روستاها مشکل فضاهای آموزشی و نیاز به تجهیزات آموزشی دارند و نیاز است  به این روستاها توجه ویژه‌ای به عمل آید.

جهانگیری در خصوص پروانه کسب در روستاها گفت: در تمام روستاها کسبه‌هایی وجود دارند که بدون پروانه کار می‌کنند و باید در این زمینه نظارت شود.

 وی به مشکل راههای روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: بسیاری از راه‌ها نامناسب و خاکی هستند و باید در این خصوص اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

 نماینده دهیاران خاطرنشان کرد: آنتن دهی و اینترنت ضعیف از دیگر مشکلات بسیاری از روستاهای این بخش است و لازم است بررسی و پیگیری شود

وی به مشکلات دهیاران اشاره کرد و گفت: حجم کاری دهیاران بالاست  و شرح وظایف مشخصی برای آن‌ها تعریف‌نشده است همچنین بسیاری از دهیاری‌ها تجهیزات مناسبی ندارند که باید در این زمینه کمک بیشتری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز