خبرگزاری کار ایران

صدور 332 هزار کارت ملی هوشمند در کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۴۹۴۸۵

مدیرکل ثبت احول کردستان ضمن تاکید بر همکاری مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی گفت: طبق برنامه و پیش‌بینی قراربود سال‌جاری 298 هزار کارت صادر شود که تاکنون این رقم به 332 هزار مورد رسیده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن آقایی در جلسه شورای راهبردی جمعیت که امروز در استانداری تشکیل شد به لزوم ثبت به‌موقع وقایع حیاتی ولادت و فوت در مهلت قانونی تاکید کرد و بیان داشت: می‌توان گفت این امر در استان مطلوب بوده  چراکه وقایع ثبتی ولادت در 9 ماه سال‌جاری 98.5 درصد ودرفوت 99 درصد بوده است.

وی ضمن تاکید بر همکاری مردم برای دریافت کارت هوشمند ملی افزود: طبق برنامه و پیش‌بینی قرار بود سال‌جاری 298 هزار کارت صادر شود که تاکنون این رقم به 332 هزار مورد رسیده است.

آقایی درباره راه‌اندازی شعبه ثبت احوال در بهشت محمدی گفت: راه‌اندازی و استقرار شعبه‌ای از ثبت احوال در بهشت محمدی به منظور رفاه حال شهروندان انجام گرفته است.

وی به نقش دفاتر پیشخوان دولت در ارائه خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال 23 دفتر پیشخوان به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون حقوقی و امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کردستان نیز در این جلسه به ترکیب جمعیتی اشاره کرد و ادامه داد: براساس داده‌ها در سرشماری نفوس و مسکن تا پایان آذرماه سال‌جاری، جمعیت استان یک میلیون و 596 هزار و 895 نفر است که 66 درصد شهری و 34 درصد روستایی هستند وتراکم جمعیت 54 نفر در هر کیلومتر مربع بوده و جمعیت استان کردستان حدود 2 درصد جمعیت کشور است.

محمد صادق سجادی با اشاره به روند افزایش میانگین سن ازدواج ابراز داشت:  سال 91 میانگین سن ازدواج آقایان 27.2 و خانم‌ها 22.11 بوده که سال 95 میانگین سن ازدواج آقایان 28.74 و خانم‌ها 24.17 بوده است.

معاون حقوقی و امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کردستان درباره نرخ خام ازدواج گفت: میانگین نرخ خام ازدواج در کشور 8.9 در هزار و در استان کردستان 10.4 است که رتبه 5 کشور را داراست و در این استان قروه بیشترین و دهگلان کمترین نرخ خام ازدواج رابه خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به نرخ طلاق عنوان کرد: سال 91 تعداد 2 هزار و 365 واقعه طلاق و در سال 95 تعداد2 هزار و 960 واقعه طلاق ثبت شده و استان کردستان رتبه 7 در کشور است.

سجادی به میانگین افزایش سن طلاق اشاره  کرد و افزود: این میانگین در سال 90 در مردان32.6 سال و در زنان 27.7 بوده و در سال 95 در مردان 34.30 و در زنان 29.33 بوده است

معاون حقوقی و امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال استان کردستان اظهار داشت : میانگین طول زندگی مشترک درطلاق های ثبت شده درنه ماهه سال 95 دراستان کردستان 6.45 سال بوده است که بالاترین میانگین مربوط به سنندج با 7.37 سال و سروآباد 4 سال است.

وی درباره ثبت واقعه وفات عنوان کرد: در9ماهه سال جاری 5هزار و410 واقعه فوت ثبت شده است که بیشترین میزان مربوط به بیجار با 5.4  در هزار و کمترین مربوط به مریوان و بانه و دهگلان با 3.7 در هزاربوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز