خبرگزاری کار ایران

کمک 91 میلیاردی مقام معظم رهبری به توسعه عمرانی و فرهنگی کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۹۰۲

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: از محل کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری 910 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تکمیل ۱۴ پروژه در کردستان اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده با اعلام خبر تخصیص کمک جدید 910 میلیاردی دفتر مقام معظم رهبری به استان کردستان گفت:  ۵۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار با توجه به اهمیت جاده جدید سنندج به مریوان برای تکمیل آن هزینه می‌شود. دویست میلیارد ریال دیگر از کمک‌های اعطایی دفتر مقام معظم رهبری برای تکمیل و تجهیزبیمارستان کوثر سنندج هزینه می‌شود و قرار است این بیمارستان به‌زودی به بهره‌برداری برسد.

نصراللهی‌زاده تصریح کرد: در برنامه‌های تعریف‌شده از محل کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری، تکمیل دانشکده علوم قرآنی در سنندج و تکمیل کانون زبان و احداث دارالقرآن بین‌المللی هم در نظر گرفته‌شده است.

به گفته رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، برای تکمیل دانشکده بین‌المللی علوم قرآنی در سنندج ۳۸ میلیارد و 500  میلیون ریال و برای تکمیل و تجهیز کانون زبان سنندج ۱۰ میلیارد ریال و برای احداث فاز اول دارالقرآن بین‌المللی سنندج نیز 30 میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده است.

به گفته نصراللهی‌زاده میان پروژه‌های تأمین اعتبارشده از سوی دفتر مقام رهبری در کردستان، نیز کمک به تکمیل مدارس علوم دینی، احداث و تجهیز کانون جوانان کمیته امداد و نیز ساماندهی زیارتگاه هاجره خاتون سنندج دیده می‌شود و برای این پروژه‌ها درمجموع ۵۴ میلیارد ریال اختصاص‌یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان همچنین گفت: میان اعتبارات ویژه اختصاص‌یافته به کردستان از سوی دفتر مقام معظم رهبری، هزینه تکمیل سه سالن ورزشی در شهرهای بانه، قروه و دهگلان تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: از محل این کمک سالن ورزشی مسابقه ۱۲۰۰ نفره بانه تکمیل می‌شود که برای تکمیل آن 25 میلیارد ریال اعتبار اختصاص‌یافته است.

به گفته وی، در شهرستان قروه نیز اعتبار مورد نیاز تکمیل سالن ورزشی مسابقه ۱۲۰۰ نفره در نظر گرفته ‌شده و برای تکمیل آن هشت میلیارد ریال اعتبار تأمین شده است.

نصراللهی‌زاده افزود: در همین راستا، تکمیل استخر سرپوشیده دهگلان ازجمله پروژه‌هایی است که قرار است با ۵ میلیارد ریال از محل کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری تکمیل شود.

وی تاکید کرد: اختصاص اعتبار 30 میلیاردی برای تکمیل پروژه آسفالت و بهسازی راه روستایی اویهنگ - بیساران از توابع شهرستان سنندج نیز جزو کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری به استان کردستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز